جزئیات برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی

فاطمه گنجی دبیر همایش سه ساله‌های حسینی و مدیر خواهران سازمان بسیج مداحان وهیئات مذهبی کشور و پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام، هدف از برگزاری همایش سه ساله‌های حسینی را ترویج فرهنگ غنی عاشورا ذکر کرد و گفت: حضرت رقیه(س) دختر سه ساله حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، جلوه دیگری از شکوه و عظمت حماسه عاشورای حسینی است و برای آزادگان جهان دارای پیام‌هایی بزرگ است.

وی به مصائب روز عاشورا اشاره کرد وادامه داد: مصائبی را که کاروان حسینی و یادگار سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از کربلا تا کوفه و شام دیدند، وجدان هر انسان آزاده‌ایی را به درد می‌آورد.

گنجی افزود: چهاردهمین همایش «سه ساله‌های حسینی(ع)» به مناسبت شهادت حضرت رقیه(س) با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در فراق پدر شهدای مدافع حرم و همه شهدا سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با حضور تعدادی محدود و نمادین کودکان و مادران همزمان با سراسر کشور در تهران در دو نقطه متمرکز شامل حرم مطهر امام خمینی(ره) و میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: همایش سه ساله‌های حسینی با مشارکت پیروان عترت هیأت رزمندگان اسلام و آستان مقدس بنیانگذارجمهوری اسلامی امام خمینی(ره) ساعت 16 روز سه شنبه همراه با برنامه‌های متنوع کودکانه نوگلان حسینی و زینبی و حضور حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو برگزار می‌شود همچنین همایش روز چهارشنبه ساعت 16 بعداز ظهر با حضور حجت الاسلام فلاح استاد حوزه کودک و برنامه های متنوع کودکانه با اجرای نوگلان حسینی و زینبی در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار خواهد شد.

مدیر خواهران سازمان بسیج مداحان و هیئات مذهبی کشور گفت: یکی از اهداف همایش سه ساله‌های حسینی(ع)،  پرداختن به جایگاه والای حضرت رقیه(س) و اثربخشی این کودک در حماسه عاشوراست و همچنین نشان دادن مظلومیت کودکان مسلمان منطقه و جهان که زیر شدیدترین حملات ظالمانه استکبار جهان و ایادی تکفیری قرار دارند و اینکه کودکان بیاموزند باید مراقب شمر و یزیدهای زمانه یعنی استکبار جهانی، باشند؛ ضمن اینکه کودکان‌مان را طوری تربیت کنیم که با فرهنگ اهل بیت( ع ) آشنا شوند. 

دبیر همایش سه ساله‌های حسینی با بیان اینکه از دیگر اهدف برگزاری این همایش، ترویج فرهنگ غنی عاشوراست، ادامه داد: هدف دیگری که از برگزاری این مراسم، بزرگداشت نام‌آور سه ساله‌ عاشوراست که با وجود سن کم درس زندگی داد.

وی افزود: با نشان دادن حماسه عاشورا همراه با داستان و اجرای کودکانه می‌توانیم در تربیت و فرهنگسازی عاشورایی در کودکان قدم برداریم و همچنین در این همایش، مظلومیت کودکان را از اقدامات تکفیری و جنایتکاران استکبار جهانی در منطقه و جهان به تصویر بکشیم.