آخرین مهلت اعتراض به نتایج کنکور

 هر ساله با اعلام نتایج کنکور سراسری برخی از داوطلبان با دیدن نتایج، اظهار می‌کنند که باید درصد‌های بالاتری می‌آورند. سازمان سنجش هم اعتراضات این داوطلبان را دریافت می‌کند و به آن‌ها پاسخ می‌دهد.

در حال حاضر امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری ۹۹ از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش فراهم شده و داوطلبان تا شنبه، ۵ مهر فرصت دارند نسبت به درخواست بررسی مجدد نمره خود اقدام کنند.

متقاضیان می‌توانند از صفحه اصلی درگاه سازمان سنجش به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را با توجه به نام آزمون و موضوع درخواست، به همراه مستندات لازم ثبت کنند. پس از ثبت درخواست، برای متقاضی شماره نامه و کدرهگیری از طریق پیام کوتاه ارسال می‌شود.

متقاضیان می‌توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری از طریق پیام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند.

شب گذشته (دوشنبه، ۳۱ مهر) پاسخنامه و کلید نهایی سؤالات آزمون برای رتبه‌های زیر ۱۰۰ هزار کشوری در گروه‌های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و رتبه‌های زیر ۲۰ هزار کشوری در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی داوطلبان در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت. داوطلبانی که به نمرات کسب شده خود اعتراض دارند باید پس از مشاهده این پاسخنامه، در صورت عدم رفع ابهام، از طریق درگاه الکترونیکی سازمان سنجش نسبت به ارسال درخواست خود اقدام کنند.

موارد قابل اعتراض به نتایج کنکور سراسری

موارد قابل اعتراض به ۴ مورد تقسیم می‌شود که به شرح زیر است:

۱. مشکلات مربوط به اعمال سوابق تحصیلی که  متقاضیان در صورت مشاهده مغایرت در سوابق تحصیلی خود لازم است تا تاریخ ۲ مهر ۹۹ به منطقه آموزش و پرورش شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

۲. مشکلات مربوط به اعمال سوابق مربوط به رزمندگان و ایثارگران که متقاضیانی که در سهمیه ثبت نامی خود مغایرتی مشاهده می‌کنند لازم است تا تاریخ ۲ مهر ۹۹ به ارگان‌های مربوطه مراجعه و نسبت به حل مسئله سهمیه خود اقدام کنند.

۳. جابه جا شدن تصویر پاسخ برگ داوطلبان 

۴. موارد مربوط به نظام وظیفه داوطلبان آقا