آخرین وضعیت اجرای پروژه عمرانی شارباغ در پایتخت

حسن صفات مدیر عامل شرکت یادمان سازه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به آخرین پروژه‌های عمرانی  این شرکت، اظهار کرد: شرکت یادمان سازه در گذشته مسئولیت تعمیرات، نگهداری و مقاوم سازی پل‌های سواره رو شهر تهران را بر عهده داشت که در حال حاضر این مسئولیت به سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از دیگر زیرمجموعه‌های معاونت فنی و عمرانی سپرده شده است.

صفات افزود: شرکت یادمان سازه به تازگی  علاوه بر ساخت و تکمیل پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران شهر تهران، مسئولیت ساماندهی شارباغ محور نیلوفری، ۱۰۰ کیلومتر پیاده روسازی و مسیر دوچرخه و همچنین تکمیل میدانگاه غربی پلازای امیرکبیر را برعهده گرفته است.

مدیر عامل شرکت یادمان سازه  ادامه داد: پروژه شار باغ محور نیلوفری یکی از پروژه‌های مهم شرکت یادمان سازه محسوب می‌شود که علاوه بر آثار فرهنگی مثبتی که در مناطق محروم و جنوبی شهر تهران دارد، می‌تواند در جذب سفر از دیگر مناطق شهر تهران هم موثر واقع شود. با ساماندهی این محور نیاز‌های فرهنگی و تفریحی شهروندان تا حد قابل توجهی تأمین و فضای شهری ماندگار و سودآور برای شهر تهران از منظر جذب گردشگر و سهولت دسترسی به فعالیت‌های تجاری پیرامونی طرح خلق خواهد شد.

وی بیان کرد: گستره سبز و فضای باز روی سطح تونل راه آهن تهران-تبریز و حریم پیرامونی و ایجاد جویبار سبز در معبر شمالی و رواق سبز در معبر جنوبی حدفاصل حریم پیشین راه آهن و سطح فوقانی تونل هم از ویژگی‌های مهم این پروژه شاخص و دارای اهمیت است.

مدیر عامل شرکت یادمان سازه یادآور شد: اجرای شار باغ در مناطق ۹، ۱۷ و ۱۸ سبب تکمیل شبکه زیرساختی-ارتباطی شهری و فراشهری و ایجاد شبکه ارتباطی هم پیوند با مراکز فعالیت، ساماندهی فضای بی دفاع شهری و ایجاد پیوند میان شار باغ و بافت شهر، جذب گردشگر با توجه به وجود پتانسیل‌های تجاری فعلی و گردشگری-تفریحی ناشی از احداث مجموعه مطابق طرح و نیز تقویت مولفه‌های فرهنگی و اقتصادی بافت پیرامون پروژه خواهد شد.