برای ارتباط با صنعت نفت گام‌های اولیه را برداشته‌ایم

جبارعلی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: دانشگاه‌ها در طول ۷ الی ۸ سال گذشته برای تعامل با صنعت نفت و با شکل دادن و ایجاد دانشکده‌های مهندسی نفت و گروه‌های آموزشی مرتبط با آن به حوزه پژوهش و فناوری ورود کردند.

او افزود: دانشگاه علم و صنعت برای ارتباط با صنعت نفت گام‌های اولیه را برداشته و خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با آن ایجاد کرده است. برای هماهنگی ازدیاد برداشت و بهبود برداشت از میادین نفتی یک قرارداد بلند مدت منعقدشده است.

ذاکری تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی و با هم افزایی علمی دانشگاه و اجرایی شدن آن‌ها توسط وزارت نفت شاهد آثار مطلوب و شکل گیری نتیجه هم افزایی بین دانشگاه و صنعت باشیم. همچنین ماموریت دانشگاه علم و صنعت در ارتباط با وزارت نفت میدان نفتی درود در جزیره خارک است.

موضوع تفاهم نامه دانشگاه علم و صنعت با وزارت نفت

رئیس دانشگاه علم و صنعت درباره جزئیات قرارداد امضا شده بین این دانشگاه و وزارت نفت گفت: شکل گیری گروه آموزشی مهندسی نفت در دانشگاه برای موضوعات بالا دستی تولید نفت در کشور و افزایش ضریب برداشت، موضوع تفاهم نامه این دانشگاه با وزارت نفت است.

ذاکری اضافه کرد: خوشبختانه تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت به مرور در حوزه ارتباط با وزارت نفت افزایش چشمگیری داشته است. در دوره تحصیلات تکمیلی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو داریم و امیدوار هستیم با سوق دادن پایان نامه‌های تحصیلی به مباحث کاربردی که جزو راهبرد‌های دانشگاه است، بتوانیم در حوزه نفت گام‌های خوبی برداریم.