تامین بخش زیادی از امنیت جامعه‌ بر‌عهده‌ سربازان است

مراسم گرامیداشت روز سرباز در ستاد پلیس پیشگیری ناجا‌ با حضور سردار "مهدی معصوم بیگی" و جمعی از کارکنان وظیفه برگزار شد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای والای مقام و تبریک هفته پرافتخار دفاع مقدس اظهار داشت: سرباز زینت کشور و عزت دین است و به دلیل ایفای نقش موثر در تامین امنیت کشور از جایگاه رفیع و ممتازی در بین آحاد مردم، جامعه  و نیروهای مسلح برخوردار هستند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه سربازان بخش عظیمی از سرمایه های ارزشمند نیروی انتظامی محسوب می شوند، افزود: سرباز اسلام قابل تکریم است چرا که از ارزش های اخلاقی و دینی دفاع می کند، شهادت 5 هزار و 270 سرباز نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس گواهی بر ارزشمندی دفاع مقدس و دفاع از وطن است که این رشادت‌ها هرگز از حافظه تاریخ حذف نخواهد شد.

وی دوران سربازی را بهترین فرصت برای خودسازی دانست و گفت: "نظم پذیری" و "ایثارگری" دو ویژ‌گی انسان‌های موفق است که دوران سربازی این دو مولفه را ارتقاء و عمق می بخشد.  

رئیس پلیس پیشگیری ناجا کسب تجربه خوب از دوران سربازی را یک غنیمت برشمرد و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از امنیت جامعه اسلامی برعهده سربازان است و ایجاد امنیت در جامعه اسلامی فی نفسه عبادت است.

این مقام ارشد انتظامی با طرح این سوال که چرا سالروز آغاز جنگ تحمیلی را همه ساله جشن می گیریم افزود: جنگ توسط دشمن به ما تحمیل شد و شاید تنها جنگی است که بلوک غرب و شرق با اتحاد یکدیگر علیه نظام نوپای ایران اسلامی به حمایت از رژیم بعث پرداختند اما پاسخی جز شکست از ملت واحد ایران عایدشان نشد چرا که تبعیت از ولی زمان و ثبات قدم رزمندگان در راهی که برای دفاع از وطن و آرمان های ارزشمند انقلاب و رهبری انتخاب کرده بودند مانع از دستیابی معاندان به اهداف شوم آن‌ها شد لذا دفاع امر مقدسی است که در 8 سال جنگ تحمیلی توسط نیروهای مسلح و آحاد مردم در اوج خود انجام شد.

سردار معصوم بیگی گفت: دستاوردهای معنوی 8 سال دفاع مقدس مرهون همرزمی کارکنان وظیفه در جبهه حق علیه باطل از مرز تا مرکز است از این رو ما قدردان زحمات، تلاش و مجاهدت های کارکنان وظیفه هستیم و از اینکه در شرایط کنونی نیز دوشادوش فرماندهان خود در جبهه مقابله با کرونا ویروس ایفای نقش می کنند به خود می بالیم.

گفتنی است در این مراسم سردار "محسن ایزدخواه پیما" از فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات دوران جنگ تحمیلی پرداخت و در ادامه از کارکنان وظیفه ساعی و نمونه با اهداء لوح تجلیل تقدیر شد و دو نفر به نمایندگی از کارکنان وظیفه به طرح موضوعات مرتبط به امور وظیفه پرداختند.