نحوه پرداخت بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی

 لزوم پرداخت به موقع حق بیمه کارکنان کارفرمایان محترم نسبت به پرداخت به موقع لیست و حق بیمه کارکنان خود باید اقدام کنند تا مشمول جریمه تأخیر در پرداخت نشوند. در صورتی که به هر دلیلی موفق به پرداخت حق بیمه در موعد مقرر نشدید لطفاً سریعاً نسبت به تعیین تکلیف بدهی خود اقدام فرمایید.

محمدحسن زدا کارشناس سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه پرداخت بدهی کارفرمایان به سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: از کارفرمایان محترم می‌خواهیم به قانون تامین اجتماعی احترام بگذارند و هرماه حق بیمه را پرداخت کنند تا جریمه نشوند.

کارشناس سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: هرماه ۲ درصد برای بدهی‌های معوقه به کارفرمایان جریمه تعلق  می‌گیرد و هرماه تکرار نیز می‌شود. کارفرمایانی که دارای بدهی هستند با مراجعه به شعبه تامین اجتماعی می‌توانند درخواست تقسیط نیز کنند و شعبه نیز می‌تواند بدهی آنها را تقسیط کند.

زدا افزود: در سال‌های اخیر اخذ وثیقه نیز امکان پذیر است با چک نیز می‌توانند وثیقه گذاری کرده و بدهی خود را تقسیط کنند تا پولی که باید صرف تولید شود صرف جریمه نشود.

وی درباره نحوه اعتراض کارفرمایان درخصوص بدهی به سازمان تامین اجتماعی، گفت: در قانون تامین اجتماعی پیش بینی شده اگر کارفرما به بدهی سازمان اعتراض داشت، ظرف ۳۰ روز بعد از ابلاغ بدهی، می‌توانند اعتراض کند.

کارشناس سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مواد ۴۲ تا ۴۴ تامین اجتماعی به همین منظور است، ادامه داد: اگر رای بدوی صادر شد و مبلغ رای بدوی، بدهی ۱۵۰ هزار تومان بیشتر بود کارفرما می‌تواند بعد از ابلاغ رای بدوی در هیات تجدید نظر اعتراض کند و دلایل خود را اعلام کند و هیات‌ تجدید نظر معمولا توجه می‌کنند و اجازه نمی‌دهند حق کسی ضایع شود.