نباید از فرصت طلایی برای درمان ناشنوایی غفلت کنیم

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مراسم امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری میان کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد خیریه شنوایی بخش شفا، هیئت امنای صندوق صرفه جویی ارزی و سازمان بهزیستی کشور با موضوع شناسایی و درمان کودکان نیازمند کاشت حلزون و خدمات توانبخشی مورد نیاز اظهار کرد: جامعه انسانی نسبت به یکدیگر مسئول هستند و ما در موضوع انسانیت مرزی نداریم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن گرامی داشت روز جهانی ناشنوایان بیان کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به این گونه مسائل بی‌تفاوت باشیم،  جامعه معلولان روی چشم همه ما قرار دارند و این افراد امتحانی برای ما هستند.

بختیاری تصریح کرد: متأسفانه تورم و گرانی امروز اثر خود را بر خانواده‌های دارای فرد ناشنوا گذاشته است و بدون حمایت سازمان بهزیستی حمایت از این افراد و خانواده‌هایشان امکان پذیر نبود.

وی افزود: اینکه در قانون آمده است باید درصدی از استخدام سازمان‌ها برای جذب معلولان باشد، این اولین و کوچکترین حقی است که باید نسبت به جامعه معلولان ادا کنیم که متأسفانه گاهی اوقات همین هم رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: نکته دیگری که به نظرم اهمیت دارد این است که از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. اگر از مقطع سنی طلایی که برای درمان ناشنوایان وجود دارد غافل شویم، دیگر اقدامات درمانی برای آن‌ها تأثیر نخواهد داشت و باید همه کمک کنیم تا همه کودکان کمتر از 6 سال که با مشکل ناشنوایی مواجه هستند و می‌توانند درمان شوند، از درمان محروم نشوند. وقتی یک ناشنوا، ناشنوا بماند با هزاران مشکل مواجه خواهد شد. درمان یک ناشنوا به گونه‌ای است که گویا به او حیات داده شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید کرد: ما به عنوان کمیته امداد در خدمت دوستان در سازمان بهزیستی هستیم و با قوت با بهزیستی در اجرای این تفاهم نامه‌ها همکاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کمک‌های مردمی نیز بسیار کمک کننده است و باید در این خصوص فرهنگسازی شود. اگر به طور مثال امسال ۱۰ هزار ناشنوا داریم که می‌توان با درمان به آن‌ها کمک کرد و با کاشت حلزون به آن‌ها حیات دوباره داد، اجازه ندهیم این اتفاق به سال آینده موکول شود، البته باید الزامات آن نیز رعایت شود.