اجرای طرح مبارزه با قاچاق لوازم خانگی تا پایان آذر ماه

به گزارش افکار نیوز منطقه مرکزی، سلیمان رزاقی در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون اجرای این طرح گفت: طرح مذکور با هدف پیشگیری از قاچاق کالا، حمایت از تولید داخلی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در حال اجرایی شدن است.

وی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح که با همکاری خود کسبه و به صورت تذکر لسانی اجرایی می شود کسبه باید اجناس قاچاق را از مغازه های خود جمع آوری کنند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی در ادامه با ارائه عملکرد شش ماهه این اداره کل ابراز کرد: در شش ماهه اول سال جاری 3350 فقره پرونده به این اداره کل وارد شده که با احتساب 95 فقره پرونده قبلی به 3384 فقره پرونده در این خصوص رسیدگی شده است.

رزاقی با اشاره به اینکه در این بخش 61 پرونده باقی مانده است، ادامه داد:از این تعداد پرونده 2351 فقره مربوط به بخش کالا و خدمات بوده که از این تعداد 2355 پرونده مختومه اعلام شده و 8 پرونده دیگر نیز باقی مانده است.

وی گفت: در بخش قاچاق 83 پرونده موجودی قبلی بوده که در شش ماهه نخست سال جاری 284 فقره ورودی این اداره کل بوده و از این تعداد نیز به 315 فقره رسیدگی شده و 52 فقره پرونده نیز باقی مانده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه در بخش بهداشت 715 فقره پرونده به این اداره کل وارد شده است، اظهار داشت: از این تعداد 714 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و فقط یک پرونده باقی مانده است.

رزاقی کل میزان محکومیت را بیش از 76 میلیارد و 717 میلیون ریال اعلام و عنوان کرد: در اجرای احکام جمع ورودی پرونده ها با احتساب 89 فقره پرونده قبلی به  2989 فقره پرونده رسیده که میزان وصولی ها در این بخش بیش از 18 میلییارد و 519 میلیون ریال بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره کل در شش ماهه نخست سال جاری بیان داشت: نصب 24 مورد پلاکارد تخلف، معدوم کردن 126 مورد کالا، تعطیلی موقت 7 مورد محل کسب، ضبط 185 فقره کالا به دلیل عدم درج قیمت و گران فروشی و کم فروشی از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در این مدت بشمار می رود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مرکزی ادامه داد: بیشترین تخلفات مربوط به نانوایی ها، مغازه های فروش میوه و سبزی، خواربارفروشی، مغازه های آرایشی و بهداشتی و قنادی ها بوده است.

رزاقی تصریح کرد: تعطیلی یک کارگاه نان فانتزی در اراک، تعطیلی تعدادی انبار و کارگاه شیرینی فروشی، کشف حدود 300 کیلو مرغ و 100 کیلو گوشت تاریخ مصرف گذشته، تعطیلی یک واحد سردخانه و کشف یک تن مرغ تاریخ مصرف گذشته از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل در شش ماهه اول سال جاری تلقی می شود.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در این مدت 250 تن کود شیمیایی تقلبی، حدود 10 تن لوبیا به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال و یک پرونده قاچاق باطری ماشین با محکومیت بیش از 3 میلیارد و 957 میلیون ریال از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل بوده است.