2

داروی بی‌حسی دندان کمیاب شد

  • کد خبر : 29044
  • 14 بهمن 1397 - 14:31
داروی بی‌حسی دندان کمیاب شد

مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو درباره کمبود داروی بی حسی دندان موسوم به «کارپول» گفت: با برنامه ریزی های انجام شده نیاز مراکز درمانی به این دارو تامین شده است و حتی بیشتر از نیاز نیز تا آخر بهمن تامین می شود.

به گزارش عصر شهروند، محمد عبده زاده افزود: سه کارخانه اکسیر، داروپخش و لقمان این دارو را تولید می کنند البته طی سه ماه گذشته، تهیه ماده اولیه داروی بی حسی دندان به علت تحریم و جابجایی پول، دچار مشکل شد.

وی با اشاره به کمبود داروی بی حسی دندان به نام کارپول طی ماه های گذشته اضافه کرد: خوشبختانه شرکت داروپخش داروی بی حسی دندان را برای یک سال آینده تامین خواهد کرد و همزمان نیز برای مصرف چهار ماه این دارو، مجوز واردات صادر شده است و هر هفته این دارو وارد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین ماهانه ۳.۵ میلیون عدد داروی بی حسی دندان در کشور مصرف می شود.
مدیرکل دارو سازمان غذا و دارو درباره قیمت گران داروی بی حسی دندان طی ماه های گذشته نیز گفت: قیمت داروی بی حسی دندان موسوم به «کارپول» براساس قیمت مصوب است که روی سایت سازمان غذا و دارو نیز درج شده است.

عبده زاده، علت گرانی داروی بی حسی دندان طی ماه های گذشته را خرید مراکز درمانی خارج از شبکه توزیع عنوان و تاکید کرد: قیمت این دارو تغییری نکرده است.

وی درباره اینکه گفته می شود ۳۰ درصد داروهای وارداتی قاچاق است نیز گفت: سازمان غذا و دارو این آمار را تائید نمی کند.

وی در عین حال از آمار دقیق قاچاق دارو اظهار بی اطلاعی کرد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=29044

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .