تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024

اخبار ویژه

39

اسناد فعالیت‌های گروه ریخته گران : شهروز، بهروز و فیروز و امیرحسین

  • کد خبر : 9283
  • 09 تیر 1398 - 11:19
اسناد فعالیت‌های گروه ریخته گران : شهروز، بهروز و فیروز و امیرحسین

مثل برادران قویدل، حسین هدایتی، شهاب الدین غندالی، برادران دلاویز، امیر حسین آزاد، کاظمی ها و بخشایش ها و دیگر متهمان و مفسدان اقتصادی دانه درشت سال های اخیر، برادران ریخته گران نیز از جمله اسامی مطرحی هستند که رد پای فعالیت آنان در اختلاس ها و سوء استفاده  از بیت المال به خصوص در […]

مثل برادران قویدل، حسین هدایتی، شهاب الدین غندالی، برادران دلاویز، امیر حسین آزاد، کاظمی ها و بخشایش ها و دیگر متهمان و مفسدان اقتصادی دانه درشت سال های اخیر، برادران ریخته گران نیز از جمله اسامی مطرحی هستند که رد پای فعالیت آنان در اختلاس ها و سوء استفاده  از بیت المال به خصوص در پرونده پتروشیمی اصفهان و خصوصی سازی بیستون و فساد در بانک سرمایه دیده می شود. شرکت های اقماری ان ها که به شماری در این گفتار اشاره می کنیم، از اعضای هیات مدیره شرکت های بانک سرمایه و خود بانک سرمایه بود.

به روزرسانی در ۱۱ تیر ۱۳۹۸ 

گزارش امروز،‌ مروری مستند دارد بر فعالیت های شهروز، بهروز، فیروز و امیر حسین. اگر شما هم با مجموعه های  این گروه آشنایی دارید و اطلاعات مستند و مستدلی درباره  کسب و کارهای این شرکت ها دارید،‌ مراتب را از طریق کانال های ما در شبکه های اجتماعی و فرم ارتباطی، به اشتراک بگذارید. رای قطعی پرونده برادران ریخته گران با ۱۵ سال حبس و رد مال گسترده صادر شده است.

در ۱۰ جلسه رسیدگی به اتهامات سید محمد هادی رضوی و ۳۰ متهم پرونده اختلال و فساد در بانک سرمایه، درباره این گروه توسط متهمان و مطلعین و وکلا، اطلاعاتی ارائه شده که با مراجعه به دیگر گفتارهای اقتصاد شهروند، در جریان آن قرار بگیرید.

با ما همراه باشید.

بهروز ریخته گران بازداشت شد

بهروز ریخته گران کیست

(تصویری از خبر منتشر شده در یازدهم تیر ماه با عنوان بازداشت بهروز ریخته گران در خبرگزاری ایسنا )

در تاریخ ۱۱ تیر ۱۳۹۸ بهروز ریخته گران به اتهام اخلال در نظام اقتصادی بازداشت شد . نام بهروز ریخته گران به کرات در جلسات رسیدگی به پرونده بانک سرمایه مطرح شده بود . جزییات بیشتر از جلسات دادگاه را در لینک زیر بخوانید

حتما ببینید: ردپای گروه ریخته گران در پرونده فساد در بانک سرمایه

حکم برادران ریخته گران

حکم برادران ریخته گران

اسفند ماه سال نود و شش، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی معروف محاکمه مفسدان اقتصادی در سال های اخیر (قاضی قاسم صلواتی)، برگزار و حکم این گروه اعلام شد.  در شهریور ماه سال ۱۳۹۲ و آغاز دور اول ریاست جمهوری حسن روحانی، خبر بازداشت فعالان یک شبکه اخلال در نظام اقتصادی منتشر شد که بعدها به پرونده برادران ریخته گران مشهور شد.

این مجموعه به سوء استفاده از اصل ۴۴ قانون اساسی درباره خصوصی سازی، سهام برخی از شرکت ها از جمله پتروشیمی اصفهان و بیستون را خریداری کردند. آن هم  با روش متقلبانه.

پتروشیمی اصفهان در سال ۹۲ به تعطیلی کشیده شد و برادران ریخته گران نیز ۴ هزار میلیارد ریال به پتروشیمی بیستون بدهکار شدند.

پرونده فساد گروه ریخته گران به همراه ۴۵ متهم

بهمن ماه سال ۹۵ بودکه غلام حسین محسنی اژه ای از ارسال پرونده فساد گروه ریخته گران به همراه ۴۵ متهم به دادگاه خبر داد. او اعلام کرده بود که پرونده این برادران، ۱۶۰ جلد است. همان زمان، آقای سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که ۴ قاضی متخلف بازداشت شدند. ۳ سال بعد یعنی در خرداد ۹۸، قوه قضاییه خبر از برکناری ۳۰  قاضی و تفهیم اتهام ۳۰ کارشناس رسمی دادگستری به دلیل تخلف گسترده خبر داد.

اسناد فعالیت‌های گروه ریخته گران: شهروز، بهروز و فیروز و امیرحسین

حتما بخوانید: با احسان دلاویز آشنا شویم

مستنداتی از فعالیت های اقتصادی گروه ریخته گران

مستنداتی از فعالیت های اقتصادی گروه ریخته گران

اولین شرکتی که از مجموعه فعالیت های برادران ریخته گران در این گفتار اقتصاد شهروند معرفی می کنیم، شرکت پتروشیمی اصفهان است.  بهروز ریخته گران اصفهانی، طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۶۱۹، مورخ بیست و هشتم آذر ماه سال نود و چهار، در شرکت پتروشیمی اصفهان به شماره ثبت ۶۸۸۲، عضو هیات مدیره است.

او به نمایندگی شرکت خودروسازی ماهور اسپادانا (سهامی خاص)، به عضویت این شرکت سهامی عام درآمده است و همکار مهندس اکبر ترکان، از چهره های معروف وزارت صنایع در دولت های قبلی و هم چنین در دولت حسن روحانی شده است. آقای ترکان، نماینده شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری بود.

نکته  ای که باید اشاره کنیم آن است که آقای حمیده ستوده فر به نمایندگی از شرکت فرو گاز، به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی اصفهان در سال ۹۴ انتخاب می شود. شرکت فروگاز، از جمله شرکت های اقماری برادران ریخته گران است که شهروز، برادر بهروز و فیروز، عضویت هیات مدیره آن را در اختیار دارد.

اولین شرکت از مجموعه فعالیت های برادران ریخته گران

شرکت دیگری که بهروز ریخته گران در آن فعالیت دارد، شرکت صنایع خودروسازی ماهور اسپادانا به شماره ثبت ۳۶۳۸۶ است. او به همراه امیر حسین ریخته گران اصفهانی و مرجان عتیقه چیان، عضو هیات مدیره  از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ شد.

آقای فیروز ریخته گران اصفهانی، یکی از موسسان و هیات مدیره شرکت بازرگاانی فیروز صفه سپاهان است

آقای فیروز ریخته گران اصفهانی، یکی از موسسان و هیات مدیره شرکت بازرگاانی فیروز صفه سپاهان است. این شرکت به شماره ثبت ۲۸۸۳۴، در تاریخ ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۱، طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۹۷۶۰، ایشان را به همراه شهروز و محمد رضا راج پوت به عنوان عضو هیات مدیره معرفی می کند.

شرکت فیروز صفه سپاهان از جمله شرکت های مهم گروه ریخته گران

شرکت فیروز صفه سپاهان از جمله شرکت های مهم گروه ریخته گران است که حضورش در صورتهای مالی بانک سرمایه نیز دیده می شود. این شرکت بر  اساس روزنامه رسمی به شماره ۱۸۰۶۸ مورخ شانزدهم اسفند ماه سال ۸۵ در تهران تاسیس شد و موضوع آن: انجام کلیه امور بازرگانی، واردات ماشین آلات، لوازم وسایل مورد نیاز کارخانجات صنعتی، تولید و کالاهای مجاز، صادرات فرآورده های تولیدی، انواع شرکت های داخلی به خارج از کشور، اخذ و اعطای نمایندگی و مشارکت و عقد هر گونه قراردادهای  لازم شرکت های داخلی و هم چنین کمپانی های خارجی اعلام شد.

حتما بخوانید: اسناد فعالیت های اقتصادی مفسد محکومی: حسین هدایتی

در زمان تاسیس یعنی ۱۳ سال پیش، سرمایه شرکت ۱ میلیارد تومان نقدی بود. مدیران شرکت در ابتدا، فیروز ریخته گران اصفهانی، شهروز ریخته گران اصفهانی و محمد رضا راج پوت بودند.

روزنامه رسمی به شماره ۱۸۵۰۹ مورخ  بیست و چهارم شهریور

همان طور که در آگهی بالا مشاهده می کنید، بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۱۸۵۰۹ مورخ  بیست و چهارم شهریور ماه سال هشتاد و هفت، بر اساس مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بانک سرمایه، شرکت های زیر عضو هیات مدیره می شوند:

  • شرکت سرمایه گذاری فرهنگیان
  • شرکت ساختمانی معلم
  • شرکت لیزینگ فرهنگیان
  • شرکت فولاد ماهان سپاهان
  • شرکت فیروز صفه سپاهان
  • شرکت سرمایه گذاری فرآیند
  • شرکت فروگاز اصفهان (از شرکت های گروه ریخته گران)

شرکت صنایع بسته بندی پویا نگار اصفهان

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، از دیگر شرکت هایی که این برادران در آن در دهه نود هجری شمسی فعال بودند، شرکت صنایع بسته بندی پویا نگار اصفهان (سهامی خاص) به شماره ثبت ۲۲۲۵۳ است که طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۹۷۰۴ محمد ابراهیم یاوری و فیروز ریخته گران اصفهانی به همراه محمد رضا هوشیار، عضو هیات مدیره شدند.

حتما ببینید: شرکت های اقماری دختر و همسر مهندس نعمت زاده

 شهروز ریخته گران اصفهانی و زهره عموچی فروشانی

اگهی بالا نشان می دهد که بر  اساس روزنامه رسمی به شماره ۱۷۰۵۵ مورخ بیست و پنجم شهریور ماه سال ۸۲، شرکت فروگاز اصفهان (سهامی خاص) به شماره ثبت ۸۹۶۶، شهروز ریخته گران اصفهانی و زهره عموچی فروشانی و مرجان عتیقه چیان را به عنوان عضو هیات مدیره معرفی می کند.

امیر حسین ریخته گران، دیگر عضو این مجموعه، طبق اطلاعاتی که در سامانه روزنامه رسمی قوه قضاییه منتشر شده، تنها در شرکت صنایع خودروسازی ماهوار اسپادانا (سهامی خاص) به شماره ثبت ۳۸۳۸۶ در دهه نود هجری شمسی فعال بود.

حتما ببینید: شهاب الدین غندالی و پرونده فساد در شرکت بازرگانی پتروشیمی

همراه گرامی

جزییات مستند از فعالیت مفسدان اقتصادی در حوزه بانکداری، پتروشیمی، خودرو و امثالهم را می توانید در سلسله گزارش های اقتصاد شهروند مشاهده کنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadshahrvand.com/?p=9283

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

اقتصاد شهروند
معرفی سایت های مفید

شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری و حسابرسی محاسبان از تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی تا تنظیم و ثبت گزارش فصلی و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

آخرین اخبار قیمت خودرو در ایران آدرس های کاربردی اخبار آزادسازی قیمت خودرو اخبار ارز دیجیتال اخبار امور مالیاتی اخبار انواع وام اخبار ایران خودرو اخبار بانک مرکزی اخبار حقوق و دستمزد اخبار سهام عدالت اخبار مسکن ملی اخبار مسکن مهر اخبار نرخ بیکاری اخبار نرخ تورم اخبار واردات خودرو اخبار و قیمت نفت امروز اخبار کارت بازرگانی اخبار کالا برگ الکترونیک اخبار گرانی ها اخبار یارانه ها اختلاس های میلیاردی و آخرین اخبار از اختلاس گران انواع بیمه بازار مسکن بهترین سایت پیش بینی بورس بیمه شخص ثالث ثبت نام خودرو سعید رجبی توارات قیمت امروز دلار قیمت امروز سکه قیمت امروز طلا قیمت امروز گوشی موبایل قیمت بنزین و اخبار مرتبط قیمت تخم مرغ قیمت رمز ارز قیمت مرغ در بازار قیمت مسکن قیمت پراید قیمت گوشت لایحه بودجه ۱۴۰۰ محسن پیرهادی وام مسکن پیش بینی قیمت خودرو پیش بینی قیمت دلار پیش بینی قیمت سکه و طلا پیش بینی قیمت مسکن