کاهش مصرف بنزین در اردبیل جزیی است

بر اساس اعلام شرکت بخش فرآورده‌های نفتی از آغاز تعطیلات نوروزی مصرف بنزین در استان اردبیل به صورت روزانه به کمتر از 100 هزار لیتر رسیده است که به نظر می‌رسد در دو روز باقی‌مانده از تعطیلات نوروزی این رقم تا 120 هزار لیتر در روز نیز افزایش پیدا کند.

بر همین اساس مصرف بنزین در استان اردبیل در تعطیلات نوروزی به حدود 9 میلیون لیتر رسیده است که بیشترین مصرف مربوط به روز پایانی دور اول سفرها بوده که در جایگاه‌های مختلف رانندگان اقدام به سوخت‌گیری کردند.

اما در کنار کاهش مصرف بنزین در تعطیلات نوروزی و فعال بودن 57 جایگاه عرضه مواد سوختی، مصرف گاز سی‌ان‌جی در این مدت رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد که در استان اردبیل جایگاه‌های متعدد سی‌ان‌جی در این ایام فعال بوده و کمترین تعطیلی این جایگاه‌ها را در تعطیلات نوروزی شاهد بودیم.

اما با اجرایی شدن طرح پیمایش میزان مصرف نفت و گاز در تعطیلات نوروزی امسال 28 درصد کاهش نشان می‌دهد به طوری که در 10 روزه تعطیلات نوروزی بیش از 2 میلیون لیتر گازوئیل و نفت و گاز مصرف شده است.

اما در این بین رغبتی که مسافران و گردشگران به استفاده از جایگاه‌های سی‌ان‌جی در مصرف گاز داشتند خود جالب توجه است به طوری که اکثر گردشگران و مسافران با مراجعه به جایگاه‌های سی‌ان‌جی سعی کردند تا از این مواد سوختی برای خودروهای خود استفاده کنند.

اما در تعطیلات نوروزی به رغم باز بودن جایگاه‌ها اعم از جایگاه بنزین و سی‌ان‌جی در برخی از جایگاه‌ها شاهد تراکم حضور خودروها بودیم که بیشتر در شهرهای اردبیل و سرعین چنین شرایطی مشاهده شده که با مدیریت مناسب شرکت فرآورده‌های نفتی استان در موقع مناسب تامین مواد سوختی انجام شده تا مردم با مشکلی در این حوزه روبه‌رو نباشند.