بیش از 4 میلیون تردد در جاده‌های اردبیل انجام شد

علی رحمتی در اردبیل و در جمع‌بندی فعالیت حمل و نقل و پایانه‌های استان در قالب طرح نوروزی اظهار کرد: طرح نوروزی از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین به انجام رساندیم که در طول اجرای این طرح بیش از 14 هزار و 564 سفر به ثبت رسید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: در طول اجرای طرح نوروزی حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل بیش از 4 میلیون و 929 هزار تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل به ثبت رسید.

وی گفت: در مقایسه با سال گذشته  که تعداد سفر بیش از 15 هزار و 248 مورد به ثبت رسیده بود، کاهش چهار درصدی را در انجام سفرها شاهد بودیم.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل تصریح کرد: تعداد مسافری که به همت فعالان حمل و نقل استان در این ایام جابه‌جا شده‌اند بیش از 140 هزار و 760 مسافر بوده که در قیاس با سال گذشته که جابه‌جایی مسافر حدود 142 هزار و 744 نفر بوده است یک درصد کاهش را در این حوزه شاهد و ناظر هستیم.

رحمتی بیان کرد: آمار کل تردد انجام شده در محورهای مواصلاتی استان در طول اجرای طرح بیش از 4 میلیون و 929 هزار تردد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه 6.5 درصد این ترددها با وسایط نقلیه سنگین و مابقی سبک بوده است ادامه داد: اوج ترددها در جاده‌های استان اردبیل 6 فروردین با 346 هزار تردد و کمترین تردد نیز در 26 اسفند سال قبل با 131 هزار تردد انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: با استفاده از 52 دستگاه تردد شمار این آمارها و ارقام‌ها را احصا کردیم که بیشترین تردد نیز در محور اردبیل ـ آستارا و کمترین تردد در محور اسالم ـ خلخال رخ داده است.

رحمتی در مورد آمار تردد شمارهای 6 محور ورودی و خروجی استان نیز بیان کرد: 452 هزار و 256 تردد ورودی و 437 هزار و 262 تردد خروجی را در ایام تعطیلات نوروزی شاهد بودیم.

وی به افزایش دستگاه‌های تردد شمار در یک سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: با افزوده شدن 11 دستگاه جدید در یک سال گذشته ترددهای ثبت شده 65 میلیون مورد بوده که در قیاس با سال 93 که 45 میلیون تردد به ثبت رسیده بود وضعیت متفاوتی را شاهد هستیم.