اشتغالزایی برای 8 نفر با ایجاد یک واحد گلخانه ای در مشگین

با حضور مسئول بسیج سازندگی سپاه مشگین‌شهر از طرح پرورش خیار گلخانه ای در روستای لمبر بازدید به عمل امد.

 

در این بازدید رامین شکرزاده مسئول این پروژه اقتصادی گفت: برای راه اندازی این پروژه اقتصادی بالغ بر 400 میلیون ریال هزینه شده است که در این راستا سپاه ناحیه مشگین‌شهر نیز با 150 میلیون ریال از این طرح حمایت کرده است.

 

وی افزود: این طرح از سال گذشته در این شهرستان آغاز شده و در این راستا برای 3 نفر به صورت مستقیم و برای 5 نفر نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد کرده است که در صورت توسعه این طرح تعداد اشتغال به بیش از این نیز افزایش خواهد یافت.

 

 شکرزاده اظهار کرد: در این گلخانه سالانه بالغ بر 50 تن محصول تولید و به بازار عرضه می‌شود و سود حاصل از فروش به این  محصول به 200 میلیون ریال در سال می‌رسد.

 

وی تصریح کرد: بنده فوق دیپلم رشته کشاورزی بوده و پیش از احداث این گلخانه در گلخانه ای دیگر به عنوان کارگر ساده مشغول کار بودم اما از سال گذشته با حمایت بسیج سازندگی مشگین‌شهر خود وارد عرصه شود اکنون صاحب گلخانه ای هستم که علاوه بر خود برای پنذین  نفر دیگر نیز اشتغال زایی ایجاد شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد این واحد تولیدی کوچک در شهرستان در تلاش هستیم در حد توان در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری همت کرده و در جهت اقتصاد خانواده تلاش کرده و بخش کوچکی از اقتصاد این شهرستان را یاری کنیم.