طرح بسیج همگام با کشاورز در ۴۰۰ پایگاه مقاومت بسیج روستایی اردبیل اجرا شد

سرهنگ پاسدار عظیم سرداری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس بسیج سازندگی در اردبیل اظهار داشت: خدمات‌رسانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، سازماندهی و اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم در راستای کمک به دولت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله وظایف سازمان بسیج سازندگی است که در 17 اردیبهشت ماه سال 79 به دستور مقام معظم رهبری این سازمان تشکیل شد.

 وی گفت: قطعا در سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" بسیج به عنوان یک نهاد مردمی نقش خود را ایفا می‌کند که در حوزه اقتصادی باید از شعار‌زدگی پرهیز کرده و فعالیت‌های عملیاتی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی انجام شود که خوشبختانه در سال گذشته توانستیم اقتصاد مقاومتی را به گفتمان عمومی در سطح جامعه تبدیل کنیم.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: در سال گذشته برای 3 هزار و 500 نفر کلاس آموزشی و توانمندسازی در عرصه‌های مختلف صنایع تبدیلی و کشاورزی با همکاری سازمان فنی حرفه‌ای استان برگزار شده است که در این راستا نیز برای 1500 نفر مشاوره تخصصی رایگان صورت گرفت.

 سرداری تصریح کرد: یک هزار و 100 نفر از کشاورزان و دامداران روستایی استان اردبیل در کلاس‌های نهضت سواد آموزی بسیج سازندگی شرکت کرده و سواد نوشتن و خواندن فرا گرفتند که در سال گذشته طرح بسیج همگام با کشاورز به منظور آموزش جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی، افزایش بهره‌وری و کاهش فاصله بین کشاورز نمونه و کشاورز عادی در 400 پایگاه مقاومت بسیج سازندگی استان اردبیل برگزار شد.

 وی بیان کرد: در سال گذشته 1670 نفر از تسهیلات ارزان قیمت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد واحدهای تولیدی کوچک بهره‌مند شدند که برای 5 هزار نفر اشتغال ایجاد شده و 647 نفر نیز از وام‌های کم‌بهره مشاغل خانگی استفاده کردند.