پاییز زودتر از موعد فضای سبز خلخال را در برگرفت+ تصاویر

در کنار اقدامات خوب شهرداری و انعکاس اقدامات خوب باید کاستی را نیز به زبان قلم گفت و در این میان   نابودی فضای سبز خلخال بر هیچ فرد و شهروندی در خلخال و یا مسؤولان پوشیده نیست.

اگر مسؤولان امروز در خیابان‌های خلخال توجهی اندک با گوشه چشم به فضای سبز بیاندازند خود این حقیقت را خواهند دید دلمردگی فضای سبز، تغییر رنگ برگ درختان، ناهمگونی کاشت فضای سبز، عدم آبیاری به موقع و صحیح و عدم نگهداری مطلوب موجبات نارضایتی شهروندان از فضای سبز خلخال را به دنبال داشته است.

برخی از خیابان‌ها و کوچه‌ها در فضای سبز سهمی نداشته و حتی درختی هم کاشته نشده است.

در خیابانی نیز درخت کاشته شده ولی به علت عدم نگهداری خوب از آن و آبیاری نشدن اکنون به درخت خشکیده تکیده در گوشه خیابانی تبدیل شده است.

در خیابان های باهنر، خیابان‌های قاضیلر و محله نوعی، راه زاویه سادات، کوچه‌های منطقه گونی و خیابان‌های راه سنگیلی و کوی فرهنگیان و شهرک‌های تازه تأسیس شده مسکن مهر خبری از فضای سبز نیست که نیازمند توجه فضای سبز شهرداری به توسعه فضای سبز است.

بر اساس این گزارش، مردم خلخال در مصاحبه با خبرنگار فارس اردبیل ضمن تقدیر از خدمات شایسته شهرداری و شورای اسلامی شهر خلخال در آسفالت معابر، خیابان‌ها و لکه‌گیری کوچه خواستار رسیدگی بیشتر به فضای سبز به عنوان تنها چشم‌انداز شهری شدند.

شهروندی دیگر که سری و سررشته از فضای سبز و جنگل و درخت داشت، گفت: باید در شهرداری متصدی فضای سبز متخصص و این کاره و تحصیل کرده  فضای سبز و مراقبت از آن باشد و نه اینکه در چند سال گذشته فقط با حکمی در این قسمت به کار گرفته شده است.

شهروندان در سخنان خود اظهار کردند: فضای سبز شهرداری خلخال اگر حرکتی جدی در نگهداری درختان و فضای سبز خلخال نکند در کوتاه مدت علاوه بر خسارت فراوان به فضای سبز نیازمند اعتبارات فراوان برای جبران است.

بر مبنای این گزارش، در خیابان باهنر و خیابان سی‌متری حوالی پارک چمران خود با همکاران نظاره کردیم نابود کردن درختانی را که از سوی بسیج سازندگی سپاه ناحیه خلخال کاشته شده بود که در یک اقدام نامطلوب چند درخت از سوی شهروندی در شن و ماسه‌ها به دلیل ساخت و ساز و ساختمان  نابود شده بود و در خیابانی که فضای سبز و درختان به خاطر نمای مغازه و ساختمان با ریختن مایعاتی در طول چند ماه خشک شده است.