تلاش برای افزایش تاب‌آوری و ایجاد جامعه‌ای مقاوم در برابر حوادث

سید امیر محسن ضیایی عصر امروز در جمع برگزیدگان امدادگر هلال احمر در اردبیل اظهار کرد:‌ رویکرد اصلی که هلال احمر در پیش گرفته رویکرد مبتنی بر سرعت و دقت در انجام مأموریت‌ها و عملیات‌های محوله است تا بتواند با تدبیری شایسته در انجام وظایف خود موفق عمل کند.

وی با بیان‌اینکه در سال اقتصاد مقاومتی جمعیت هلال احمر با تکیه بر اصل اقتصاد مقاومتی سعی دارد فعالیت‌های خود را بر محوریت تدارک برنامه‌های متنوع برای جمعیت کشور با توان‌افزایی نیروها در نظر بگیرد، تصریح کرد: ما با بهره‌گیری از ظرفیت 10 هزار نیروی خودمان اعم از داوطلبان، ‌جوانان و پرسنل پرتلاش هلال احمر در بخش‌های امداد و نجات، جوانان و... سعی می‌کنیم تا هلال احمر را با 10 هزار شعبه‌ای که در کشور دارد، به یک مجموعه پویا و فعال تبدیل کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: براساس سند تدوین شده 10 ساله جمعیت هلال احمر که بر بهره‌گیری از نظریات کارشناسان و متخصصان در حوزه برنامه‌ریزی مبتنی و متکی است، سعی بر این است تا افزایش تاب‌آوری و ایجاد جامعه‌ای مقاوم در برابر حوادث را شاهد باشیم.

ضیایی به آمار بالای تصادفات جاده‌ای و سرعت ارائه خدمات هلال احمر اشاره کرد و افزود: هر چند رتبه ما در میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای بالاست اما با تغییر ساختار تلاش جدی انجام می‌دهیم تا بتوانیم یک توان‌افزایی بسیار خوب، مثبت و سازنده‌ای را شاهد و ناظر باشیم.

هلال احمر در ارائه خدمات انسان‌ دوستان در اربعین حسینی آماده است

رئیس جمعیت هلال احمر به برگزاری همایش دو روزه مدیران ستادی و عوامل استانی جمعیت هلال احمر طی امروز و فردا در سرعین اشاره کرد و ادامه داد: سعی بر این است تا در این همایش سند راهبردی 10 ساله و برنامه‌های پنج ساله جمعیت، به همراه هماهنگی بیشتر برای ارائه خدمات هلال احمر در اربعین 95 و تعیین خط و مشی‌ها و برنامه‌های اردویی جوانان اقدامات مناسب انجام پذیرد.

وی بیان کرد: ما آمادگی کامل داریم تا در اربعین امسال هم در داخل کشور و هم آن سوی مرزها خدماتی را به هموطنان ارائه کنیم تا اسباب رضایت هموطنان در قالب این حرکت وسیع مهیا شود.