واحدهای صنفی اردبیل ۱۳ میلیارد ریال جریمه نقدی شدند

سیدحامد عاملی عصر امروز در جلسه بررسی روند نظارت بر واحدهای صنفی اردبیل اظهار داشت: در 6 ماهه نخست امسال یک هزار و 490 گزارش مردمی از تخلفات بازار استان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: به دنبال تماس با سامانه ارتباطی 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بازرسان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل گزارش مراجعه کرده و تخلفات را بررسی می‌کنند تا با متخلفان برخوردهای لازم و قانونی انجام شود.

عاملی افزود: از این تعداد گزارش مردمی 685 مورد متخلف شناخته شده و 770 مورد نیز فاقد تخلف شناسایی شده و در عین حال 35 مورد نیز در دست بررسی و رسیدگی است تا تخلفات آنها پس از بررسیهای لازم اخصا شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به بازرسیهای مداوم از نحوه فروش کالا و خدمات در سطح استان بیان کرد: در نیمه نخست امسال 100 هزار و 266 مورد بازرسی از واحدهای صنفی مختلف در سطح استان اردبیل به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: به دنبال بازرسی‌ها، تعداد 3 هزار و 608 پرونده به ارزش 13 میلیارد و 399 میلیون و 604 هزار و 938 ریال پس از تکمیل برای پیمودن مراحل قانونی و رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

عاملی با بیان اینکه بازرسی‌ها به صورت دوره‌ای همچنان تداوم دارد، اظهار کرد: انتظار می‌رود شهروندان نیز در صورت مشاهده تخلف در فروش کالا مراتب را از طریق سامانه ارتباطی 124 در اردبیل و شهرستانهای تابعه اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.