سرشماری نفوس و مسکن ارتباطی به قطع یارانه مردم اردبیل ندارد

فریبرز دهقان عصر امروز در جلسه بررسی روند اجرای سرشماری نفوس و مسکن اردبیل اظهار داشت: سرشماری نفوس و مسکن هیچ ربطی به قطع یارانه‌ها ندارد و نگرانی مردم از این بابت بی‌مورد است چراکه در این سرشماری فقط اطلاعات شخصی فرد و وضعیت مسکن ارائه می‌شود.

وی افزود: سامانه‌های ادارات ثبت موظف به ثبت اطلاعات شهروندان از جمله املاک و دارایی است و سرشماری فقط با هدف عمرانی و آبادانی کشور در نظر گرفته شده و همکاری در ارائه اطلاعات دقیق سرشماری نفوس و مسکن بیشتر از همه به نفع خود افراد خواهد بود که بایستی به این موضوع مهم اهمیت داده شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: برخی به اشتباه بر این عقیده هستند که همکاری برای ارائه اطلاعات سرشماری نفوس و مسکن به‌ضرر آن‌هاست و مربوط به املاک و دارایی می‌شود ولی اهدافی که در سرشماری در نظر گرفته شده بررسی هرم‌های سنی، ترکیب جمعیت و گروه‌های جنسیتی است.

دهقان بیان کرد: ادارات ثبت اطلاعات مسکن و دارائی تمامی شهروندان را دارند و وضعیت کنونی هر شهروند مشخص است ولی اگر همکاری در سرشماری نفوس و مسکن به درستی انجام نشود بسیاری از برنامه‌ریزی‌های کشور با مشکل اساسی مواجه خواهند شد.

وی اظهار کرد: سرشماری اینترنتی تا 24 مهر ماه ادامه دارد و پس از آن مراجعه حضوری شروع  خواهد شد که ماموران سرشماری با حضور در درب منازل به جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز می‌پردازند.