مراسم عزاداریهای تاسوعا وعاشورای اردبیل در امنیت کامل برگزار می‌شود

سردار حسین عبدی شامگاه امروز در حاشیه مراسم عزاداری شب نهم محرم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات لازم برای برقراری امنیت عزاداریها در سطح استان اردبیل به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده است.

وی گفت: برنامه‌ریزیهای لازم در این زمینه برای ایام محرم انجام شده و انتظار می‌رود مردم استان اردبیل نیز همچون سالهای گذشته با پایبندی به ارزشها و آرمانهای نهضت حسینی به صورت باشکوه و منظم در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی حضور یابند تا شاهد حاکمیت آرامش در این آئینها باشیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل با اشاره به انتشار برخی اخبار در زمینه طوق‌گردانی در 3 نقطه اردبیل همزمان با ایام عزاداری امام حسین(ع) توسط برخی رسانه‌ها بیان کرد: این امر صحت نداشته و  منطقه‌ای برای طوق‌گردانی در اردبیل در نظر گرفته نشده است.

عبدی با انتقاد از انتشار چنین اخبار ناصحیح بیان کرد: رسانه‌ها باید دقت لازم را در انتشار اخبار داشته باشند تا زمینه همدلی و مشارکت همه‌جانبه مردم و حضور گسترده و پرشور و شعور آنها در آئین‌های عزاداری فراهم شود.

وی با تاکید بر اجتناب عزاداران از برخی رفتارها که منجر به سوء استفاده و بهانه دست دشمنان می‌شود، افزود: در هر حال نیروی انتظامی ضمن اینکه در خدمت عموم مردم عزیز و ولایی استان است، با هرگونه عملی که بر خلاف مقررات و موازین و قانون باشد برخورد خواهد کرد.