راه‌آهن اردبیل را قرارگاه خاتم‌الانبیا تکمیل می‌کند

صدیف بدری اظهار داشت: پیگیریها و اقدامات همه‌جانبه‌ای برای تکمیل راه‌آهن اردبیل و تحقق آرزوی دیرینه مردم استان انجام شده و در این راستا رایزنیها و دیدارهای مختلفی با مسئولان امر انجام شده است.

وی عضویت در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و انتخاب به عنوان عضو هیئت رئیسه و سخنگوی این کمیسیون در خردادماه امسال که تمامی امورات مربوط به وزارت راه و شهرسازی اعم از توسعه ریلی و بزرگراهی کشور از فیلتر آن عبور می‌کند را گامی در راستای پیگیری پروژه راه‌آهن عنوان کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از رصد صفر تا 100 پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه به همراه مجمع نمایندگان استان برای قرار گرفتن در ریز مسائل و مشکلات پروژه خبر داد و افزود: تذکر رو در رو به وزیر راه و شهرسازی، در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در زمینه راکد ماندن پروژه راه‌آهن اردبیل در تاریخ 22 خردادماه سال انجام شده است.

بدری با اشاره به تذکر به رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دعوت از کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای بازدید دقیق و فنی از نزدیک از پروژه راه‌آهن اردبیل و گرفتن قول مساعد از وی برای انجام اقدامات لازم برای تکمیل پروژه راه‌اهن اردبیل نیز در راستای اجرای پروژه راه‌اهن اردبیل صورت گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی پیگیری مصوبات سفر کمیسیون عمران به اردبیل در دو جلسه متوالی ویژه این کمیسیون و تاکید مجدد برای خارج ساختن راه‌آهن اردبیل از رکود فعلی را اقدامی در این راستا برشمرد.

وی تصریح کرد: در این زمینه مکاتبات و دیدارهای متعدد با سردار عبداللهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌النبیا و حضور وی در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و زمینه‌سازی برای ورود این قرارگاه برای تکمیل راه‌آهن اردبیل نیز به عمل آمده است.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت این پروژه که با وجود گذشت بیش از 10 سال از آغاز آن کماکان در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برد، با جدیت به دنبال تکمیل راه_آهن اردبیل با ورود قرارگاه خاتم هستم که امیدوارم محقق شود.

وی از فراهم‌سازی شرایط ورود این قرارگاه به پروژه راه‌آهن اردبیل خبر داد و افزود: دستور واگذاری عملیات اجرایی برای تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه به موافقت ریاست جمهور رسیده و دستور مستقیم رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه مجمع نمایندگان استان در این زمینه صادر شده است.