پرونده مرگ نوجوان اردبیلی به دلیل قصور عوامل درمان تحت پیگرد است

جواد زنجانی بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: چند روز قبل نوجوان اردبیلی با مراجعه به اورژانس بیمارستان امام خمینی اردبیل کسالت خود را با مسئولان بیمارستان مطرح کرده و درخواست می‌کند که بستری شود.

وی افزود: متأسفانه عواملی که در آن زمان در حال ارائه خدمات درمانی بودند پذیرش نوجوان را به تأخیر می‌اندازند و وی نیم ساعت بعد از اینکه در نگهبانی بیمارستان معطل شده، بستری می‌شود.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: این تأخیر موجب وخیم شدن وضعیت جسمی نوجوان و در ادامه مرگ مغزی وی شده و در حال حاضر نیز وضعیت این بیمار مطلوب گزارش نمی‌شود.

زنجانی متذکر شد: این قصور از سوی عوامل درمانی در صورتی که صحت داشته باشد به هیچ عنوان قابل قبول نیست و پرونده بیمار بررسی می‌شود تا عوامل متخلف شناسایی شود.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان خدمات قابل توجهی ارائه کرده است و نباید با چنین اقداماتی این خدمات خدشه‌دار شود، اضافه کرد: هر فردی در این پرونده مقصر است می‌بایست پاسخگو باشد.

به گفته فرماندار اردبیل ارائه خدمات با تأخیر توسط بیمارستان پذیرفته نیست و با بررسی ابعاد پرونده افراد متخلف شناسایی خواهند شد.