اجرای طرح آبیاری نوین در سرعین توسعه می‌یابد

عاطف ناصری ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب اردبیل اظهار داشت: یکی از راهکارهای اساسی برای مقابله با بحران آب اجرای طرح آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای این طرح در شهرستان سرعین توسعه می‌یابد.

فرماندار شهرستان سرعین با بیان اینکه سرعین از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای اجرا و توسعه طرح آبیاری نوین برخوردار است گفت: انتظار می‌رود کشاورزان از تسهیلات ارائه شده دولت در این زمینه استفاده کنند تا بتوانیم این طرح را در شهرستان سرعین توسعه دهیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین با مشکل بحران آب روبه‌رو هستند انتظار می‌رود برطرف کردن مشکل آب به صورت منطقه‌ای باشد تا بتوانیم با هماهنگی‌های اساسی مشکلات پیش روی آب را در استان را برطرف کنیم.

ناصری تصریح کرد: در حال حاضر موضوع آب از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده و نگرانی در مورد عدم مدیریت مصرف آب و مصرف بیشتر در بخش کشاورزی وجود دارد که این امر باید هر چه زودتر برطرف شود.

فرماندار شهرستان نمین نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان نمین نیز با بحران آب مواجه است گفت:‌ در این زمینه جلسات مختلفی بین دستگاه‌های مربوطه برگزار شده تا بتوانیم با تغییر الگوی کشت و مدیریت مصرف آب با بحران آب مقابله کنیم.

فرهاد عبدالعلی‌پور افزود: کشت زعفران، بادام زمینی و کلزا در نمین مبنای کار قرار گرفته که از این طرح کشاورزان منطقه نیز استقبال خوبی کرده‌اند و انتظار می‌رود با اجرای این طرح در مصرف و مدیریت آب موفق عمل کنیم.

وی اظهار کرد: مقابله با بحران آب نیازمند برنامه‌ریزی طولانی و منسجم است که تمامی دستگاههای اجرایی در این زمینه برنامه‌های خود را مشخص کرده و برای اجرا ارائه دهند تا این برنامه‌ها به صورت منسجم و هدفمد اجرا شود.