مدارس اردبیل برای دومین روز متوالی تعطیل شد

به دلیل برودت و سرمای هوا که به دنبال بارش برف روز گذشته در اغلب مناطق استان حاکم بوده، مدارس اردبیل در برخی از شهرها و نواحی استان برای دومین روز متوالی تعطیل شد.

 

براساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در روز دوشنبه، 29 آذرماه مدارس نوبت صبح در شهرهای اردبیل، سرعین، مشگین‌شهر، ارشق، نمین، نیر و هیر در مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی و در خلخال و لاهرود نیز تنها مدارس در مقطع پیش‌دبستانی تعطیل است و مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی در شهرستان کوثر با یک ساعت تاخیر آغاز می‌شود.

 

این در حالی است که در نوبت صبح امروز مدارس در 12 شهر اردبیل به علت بارش برف و برودت هوا تعطیل شده بود و در برخی نواحی و مناطق استان نیز در مقاطع مختلف در سری صبح و عصر شاهد تعطیلی مدارس و خانه‌نشینی دانش‌آموزان بودیم.

 

هر چند بارش برف که از عصر روز گذشته در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل آغاز شده بود از بامداد امروز در اغلب مناطق متوقف شده و تنها شاهد بارشهای متناوب در برخی مناطق بودیم، اما به دنبال این توقف شاهد سرما و برودت هوای شدید در استان بودیم.

 

در حال حاضر دمای شهر اردبیل منفی 18 درجه سانتیگراد بوده و اردبیلیها شبی سرد را امشب سپری می‌کنند که براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان، سامانه سرد و یخبندان تا پایان هفته در استان تداوم می‌یابد.