سردخانه ۳۰۰۰ تنی سیب‌زمینی نمین به بهر‌ه‌برداری رسید

محمد حسنی بعد از ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از سردخانه اختصاصی سیب‌زمینی در شهرستان نمین اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر سردخانه 3 هزار تنی اختصاصی سیب‌زمینی در نمین به بهره‌برداری رسید که به طور حتم بهره‌برداری از این سردخانه می‌تواند تحول بزرگی در بخش کشاورزی منطقه فراهم کند.

وی افزود: بهره‌برداری از نخستین پروژه سردخانه 3 هزار تنی همزمان با آغاز دهه مبارکه فجردر نمین آغاز شد و تمامی اقدامات لازم و اساسی در این زمینه انجام شد که امیدواریم بتوانیم با بهره‌برداری از این سردخانه به تمامی اهداف خود در راستای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی جامه عمل بپوشانیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی این پروژه اعتباری در حدود 5 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است که ظرفیت نگهداری 3 هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولیدی استان  را دارد و می‌تواند سبب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی منطقه در حد قابل توجهی شود.

حسنی بیان کرد: ما از تمامی سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به احداث سردخانه هستند حمایت می‌کنیم، چرا که این واحدهای سردخانه‌ای نه تنها در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی نقش کلیدی ایفا می‌کنند بلکه به عنوان یک حلقه واسط بین تولید و بازار نیز نقش اساسی دارند. نیاز به واحدهای سردخانه‌ای به عنوان مراکز ذخیره‌سازی در شرایط مناسب برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در هر زمانی از سال اقدامی لازم و اساسی بود که خوشبختانه توانستیم با پیگیری‌ها و حمایتهای انجام شده در حال حاضر این مهم را به تحقق برسانیم.