وزیر دادگستری:ایران پنجمین کشور تولید شغل در دنیاست

حجت‌الاسلام مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری امشب در نخستین همایش خیّرین اشتغال کشور در مشهد مقدس اظهار داشت: مسئله اشتغال در کشور موضوعی اساسی و عمده است و نسل دهه 70 که سنشان به اشتغال رسیده سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار می‌شوند که اکثرشان باسواد و تحصیل‌کرده هستند و باید برای آنان شغل تامین شود و دولت از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند و اکنون 700 هزار شغل وجود دارد.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه سالانه 500 هزار نفر به بیکاران اضافه می‌شود، عنوان کرد: ایجاد کردن 700 هزار فرصت شغلی سالانه یک رکورد است و ایران پنجمین کشور در تولید شغل در دنیاست، همچنین هنگامی که فضای سیاسی و اجتماعی بر فضای واقعی جامعه سایه می‌اندازد باعث می‌شود صحنه‌ها را سیاه و سفید ببینیم و هم افراد منتقد و هم طرفداران دید ناقص دارند.

وی در ادامه افزود: کشور در گام های اقتصادی، اشتغال، تورم و تولید ناخالص داخلی آمار بسیار خوبی دارد و اگر صادقانه نظر بدهیم یکی از دوره‌های بسیار مثبت اقتصاد کشور را داریم تجربه می‌کنیم زیرا با وجود تحریم‌ها و نیروی جویای کار دستاوردها قابل توجه است.

پورمحمدی با بیان اینکه در برابر تلاش‌های دولت بازخوردها مثبت نیست، گفت: گاهی شاهد بی‌مهری زیاد در فضای نقادانه هستیم و گاهی از مرز انصاف فاصله می‌گیرند اما این امر باعث تحریک دست اندرکاران شده و کار نوآورانه گسترش یافته است.

وزیر دادگستری ادامه داد: ایران در حال جهش است زیرا نسل دانشمند آن زیر 30 سال است و دومین کشور دنیا در فارغ التحصیلی مهندسی است و باید به جوانان و مقاومت مردم تبریک بگوییم، همچنین ایران در حال حاضر در چشم دشمنان بسیار بزرگ است و به همین دلیل نگاه تلخ و بد نسبت به آن دارند.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان خیّر هستند، گفت: کار آفرینان بهترین بندگان خداوند هستند زیرا در حال خدمت به مردم اند و شغل آفرینی از مهم ترین خیرهاست.

پورمحمدی ‌به تشریح آمار رشد کشور پرداخت و افزود: رشد سه ماهه پاییز با نفت 8.9 دهم بوده و نه درصد رشد داشته همچنین در سه ماهه پاییز بدون نفت میزان رشد 6.4 دهم بوده است و آمار 9 ماهه نیز با احتساب نفت 7.2 دهم و بدون نفت 5 بوده است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: آمار رشد در زمینه کشاورزی، خدمات و صنعت به ترتیب 5.7، 5.4 و 9.5 درصد در سال بوده و این آمارها نشان دهنده رشد اقتصادی کاملا مثبت و قوی است، همچنین نرخ تورم همچنان یک رقمی و حدود 8 درصد است.

وی با اشاره به اینکه تراز صادرات 960 میلیون دلار است، خاطر نشان کرد: همه باید کار آفرینی را عبادت بدانیم و مسئولان نیز به حمایت مردم نیاز دارند و با نگاهی که در حال حاضر در وزارت کار وجود دارد آمایش کار آفرینی در کشور اتفاق افتاده است.