‌نیروی دریایی از جوانان سراسر کشور جذب می‌کند

 

امیر دریادار سیاری امشب در گفت‎وگوی با مردم استان گلستان در شبکه گلستان اظهار داشت: به استان گلستان زیاد سفر کرده‌ا‌م اما به صورت رسمی و نظامی برای سومین بار است که به استان گلستان آمده‌ام.

وی تصریح کرد: توفیق پیدا کردم که در این استان و در شهر گرگان حضور پیدا کنم و به دعوت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، ریاست دانشگاه و بسیج دانشجویی دعوت شدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: عقد تفاهم‎نامه با دانشگاه در برخی مواردی که نیروی دریایی می‎تواند همکاری با این دانشگاه داشته باشد و همچنین برنامه‎های بازدید از امکانات و توانمندی‎های نیروی دریایی در دریای خزر و جنوب از اهداف این سفر است.

سیاری تصریح کرد: در خصوص تهمیداتی که در دریا داریم و منابع خدادادی که در دریا وجود دارد، فردا برای دانشجویان سخن خواهیم گفت و بحث توسعه دریا محور را در کشور، فردا با بحث با دانشجویان دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تفاهم‎نامه‎ای که با دانشگاه منابع طبیعی و کشاورزی گرگان امضاء می‎کنیم و دید و بازدیدهایی که انجام می‎شود، گام‎های موثری را برداریم، افزود: یک دفتر نمایندگی اخیرا نیروی دریایی در گرگان افتتاح کرده و به دنبال این هستیم که در جذب نیروی دریایی از جوانان سراسر کشور بهره بجوییم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این دفتر بیش از 3 ماه راه‎اندازی شده افزود: در مقاطع مختلف برای تامین افسران مورد نیاز از طریق کنترل که در دانشگاه حضرت امام خمینی(ره) در نوشهر آموزش می‎بینند، در قشر درجه‎داری در رشت و با مقطع دیپلم و همچنین در این مقطع تک‎آور، را جذب می‎کنیم.

دریادار سیاری با بیان اینکه غیر از این موارد کارمندان را نیز جذب می‎کنیم و در طول سال 2 مرتبه این استخدامی انجام می‎شود، تاکید کرد: ما در رسانه‎های عمومی اطلاعیه می‎دهیم در چه مقطعی و با چه مدرکی ثبت‎نام کنند.

وی درباره راهیان نور گفت: در دیدار با  مقام معظم رهبری امروز فرمودند که "راهیان نور یک گنج است و باید از این گنج استفاده کنیم".

دریادار سیاری با بیان اینکه دشمنان هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند، افزود: قالب افرادی که در دوران دفاع مقدس حضور داشتند جوانان کشور بودند و بین 16 تا 26 سال بیشترین رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس بودند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس قدرت مردمی پای کار آمد و کشور را نجات داد، گفت: هشت سال دفاع شد و دشمن با همه توانمندی‎ها و کمک‎هایی که از طریق مختلف به آن انجام می‎دادند، در برابر جبهه مردمی این کشور کم آورد و این ارزش‎ها برای ما گنج محسوب می‎شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: مردم وقتی در قالب سفرهای راهیان نور از یادمان‎های هشت سال دفاع مقدس بازدید می‎کنند، جلوه‎های دفاع مقدس به آنها تا جایی که مقدور باشد ارائه می‎شود.

سیاری با بیان اینکه افرادی که به راهیان نور می‎روند از نظر معنوی رشد می‎کنند، گفت: اوج سفرهای راهیان نور از نیمه دوم اسفند تا نیمه نخست فروردین ماه است و امید داریم مردم ما بتوانند از این سفر معنوی گردشگری بهره‎ لازم را ببرند.

این خبر در حال تکمیل است...