اتفاق عجیب و تکراری در استقلال

استقلال فردا در اولین بازی سال به مصاف مس رفسنجان خواهد رفت و در این مسابقه به دنبال پیروزی و ادامه صدرنشینی خواهد بود و بازیکنان این تیم انگیزه‌های خاصی دارند که نام خود را به عنوان اولین گلزن در سال جدید ثبت کنند.

علیرضا نیکبخت، احمد مومن‌زاده، فرزاد مجیدی (2مرتبه)، رضا عنایتی، حسین کاظمی، امید روانخواه، آرش برهانی (3 مرتبه)، محسن یوسفی، جواد نکونام، امید ابراهیمی، میثم مجیدی، محسن کریمی، جابر انصاری، آیاندا پاتوسی، روزبه چشمی، آرمان رمضانی و مهدی قایدی بازیکنانی هستند که اولین گل‌های استقلال از سال 1380 را به ثمر رسانده‌اند.

علیرضا نیکبخت واحدی در سال 1380 اولین گل استقلال را در 9 فروردین مقابل فولاد خوزستان به ثمر رساند، احمد مومن زاده در بازی با ذوب آهن در 26 فروردین 1381 مقابل ذوب آهن گلزنی کرد و سومین گل استقلال توسط فرزاد مجیدی مقابل فولاد خوزستان در 25 فروردین 1382 به ثمر رسید، زننده چهارمین گل بازی هم فرزاد مجیدی بود و در 17 فروردین 1383 برای استقلال گلزنی کرد.

پنجمین گل استقلال در آغاز سال جدید و در سال 1384 یک کامبک رویایی به همراه داشت، رضا عنایتی در دقیقه 80 گل اول استقلال را به ثمر رساند و در نهایت آبی‌ها سه بر دو پیروز شدند.

گل‌های بعدی استقلال توسط حسین کاظمی در بازی شهید قندی در سال 11 فروردین 1385، علی علیزاده در 10 فروردین 1386 در دربی پایتخت و مقابل پرسپولیس، امید روانخواه در دقیقه چهار بازی با پرسپولیس در 15 فروردین 1387 بود، دو گل متوالی در دربی‌های پایتخت و بازی‌هایی که هر دو آنها با نتیجه یک بر یک تساوی به پایان رسید.

در سال 1388 این بار نوبت به آرش برهانی رسید تا در 14 فروردین 1388 مقابل ملوان گلزنی کند و در نهایت در این مسابقه استقلال به پیروزی سه بر صفر برسد، پاگشای استقلال در گلزنی در سال 1389 هم توسط آرش برهانی انجام شد و او مقابل صبای قم موفق شد گل بزند اما در نهایت استقلال شکست خورد.

اتفاق عجیب و تکراری در استقلال

برهانی برای سومین سال متوالی بازهم برای استقلال گلزنی اما این گل یکی از مهم‌ترین ها هم بود، او در 10 فروردین 1390 با ضربه سر فوق‌العاده پیروزی دلچسب استقلالی ها در دربی را رقم زد و خوشحالی معروفی که انجام داد و دست‌هایش را به شکل عینک در آورده بود در یاد هواداران این تیم باقی ماند.

گلزن بعدی استقلالی‌ها محسن یوسفی بود که در 9 فروردین 1391 تک گل پیروزی بخش استقلال مقابل ملوان را به ثمر رساند، سرمربی حال حاضر استقلال جواد نکونام در سال 1392 مقابل گهردرود برای استقلال گلزنی کرد، در سال 1393 بازهم آرش برهانی بود که گل اول سال استقلال را به ثمر رساند، فروردین 1394 با گلزنی امید ابراهیمی آغاز شد.

15 فروردین 1395 برای استقلال با گلزنی میثم مجیدی شروع شد، گلزن بعدی استقلالی‌ها در سال 96 محسن کریمی بود، جابر انصاری بازیکن بعدی بود که نام خود را در این لیست ثبت کرد، گل به یادماندنی آیاندا پاتوسی به سپاهان در دقایق پایانی اولین گل استقلال پس از شکست تلخ مقابل پرسپولیس و تساوی مقابل سایپا به ثمر رسید و تلخی های مکرر 1398 برای استقلال به پایان رسید.

سال 1399 تنها سالی بود که هیچ گلی زده نشد و مسابقه‌ای برگزار نشد و اولین گل استقلال در فصل جدید توسط روزبه چشمی در تیر ماه وارد دروازه فولاد شد، ویروس کرونا فوتبال را برای مدت طولانی تعطیل کرده بود و در این سال مدت‌ها مسابقه‌ای برگزار نشد.

فروردین 1400 هم برای آبی‌ها بدون گل اما با برگزاری یک مسابقه همراه بود، آنها مقابل پیکان به میدان رفتند و بازی با نتیجه صفر بر صفر تساوی به پایان رسید و دو بازی آنها مقابل صنعت و پدیده به تعویق افتاد و اولین گل سال توسط آرمان رمضانی در 3 خرداد و در ثانیه‌های پایانی مسابقه به ثمر رسید.

برای سومین سال متوالی استقلال در فروردین موفق به گلزنی نشد و اولین گل آنها در این فصل در بازی با سپاهان 14 اردیبهشت 1401 توسط محمد دانشگر به ثمر رسید، آخرین گل استقلال در سال جدید فوتبالی در 1402 توسط مهدی قایدی در پیروزی دو بر صفر این تیم مقابل ذوب آهن در 11 فروردین به ثمر رسید.

نکته نگران کننده‌ای که برای استقلالی‌ها وجود دارد در سال‌های اخیر هر بازیکنی که اولین گل سال را به ثمر رسانده سال بعد از این تیم جدا شده و باید دید این طلسم توسط بازیکنان استقلال شکسته خواهد شد یا خیر!

به نظر شما اولین گل فصل آبی‌ها توسط کدام بازیکن به ثمر خواهد رسید و در دیدار مقابل مس رفسنجان موفق به گلزنی خواهند شد؟