افتتاح نقش جهان دوباره در دست انداز افتاد

هرچند که این روزها تمام حواس فوتبال اصفهان به باشگاه سپاهان و اتفاقات جنجالی اش معطوف شده و طرفداران فوتبال در اصفهان دیگر به مانند گذشته پیگیر اخبار مربوط به استادیوم نقش جهان نیستند اما در هر صورت جامعه ورزش اصفهان و به خصوص فوتبال هنوز منتظر است تا بعد از گذشت دو دهه بزرگترین استادیوم اصفهان به مرحله بهره برداری کامل برسد.

البته بر اساس مذاکرات صورت گرفته بین وزارت ورزش و مجموعه فولاد مبارکه اختیار تکمیل و استفاده حدودا ۲۰ ساله از این استادیوم در اختیار اصفهانی ها قرار گرفته تا با تزریق بودجه ۳۰ میلیارد تومانی امکان بهره برداری از آن را فراهم کنند. اما تا قبل از پایان سال ۹۴ اخبار بسیار خوبی از نقش جهان به گوش می رسید و مصاحبه های فراوان مدیران تصمیم گیر در این زمینه نشان می داد که نقش جهان حداکثر در خردادماه ۹۵ در اختیار تیم فوتبال سپاهان قرار خواهد گرفت تا طلایی پوشان فوتبال اصفهان بتوانند از آغاز لیگ شانزدهم از این استادیوم آغاز کنند.

اما سرآغاز خبرهای بد و نگران کننده درست از روزهای پایانی سال گذشته بود که اعتصاب کارگران این پروژه در عدم پرداخت به موقع حق و حقوقشان یک حاشیه بزرگ برای نقش جهان ایجاد کرد ونشان داد اوضاع آنچنان هم که از جانب مدیران ورزشی در مورد صحبت شده بود گل و بلبل نیست.

بدون شک مهمترین عامل بازدارنده در روند تکمیل استادیوم نقش جهان همان بحث های مالی مربوط به معارضین زمینهای این مجموعه بود که بالاخره بعد از ۲۰ سال تا حد بسیار زیادی حل شد تا ورزش اصفهان نفسی به راحتی بکشد ولی این انتظار وجود داشت تا مجموعه فولاد مبارکه بتواند بعد از در اختیار گرفتن کلید این استادیوم با حداکثر سرعت و قدرت نسبت به تکمیل ان اقدام کند. البته مطابق معمول در این بین هیچکس حاضر به پذیرفتن اشتباهات خودش نیست و در این شرایط دقیقا نمی توان متوجه شد که آن اعتصاب بدموقع در روزهای پایانی سال ۹۴ مربوط به کم کاری کدام حوزه بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش هم مطابق معمول گذشته فقط در رسانه ها وعده تکمیل استادیوم نقش جهان را می دهد و درست یک هفته بعد از اینکه در برنامه ۹۰ اعلام کرد روند ساخت و ساز نقش جهان شرایط طبیعی خودش را دنبال می کند به یکباره هشدار داد که موانع موالی ممکن است زمان افتتاح پروژه نقش جهان را عقب بیندازد و فولاد مبارکه باید با قدرت بیشتری کار را ادامه دهد.

کار تا مرحله ای پیش رفت که حتی استانداری اصفهان هم وارد عمل شد و ضرب العجلی تعیین کرد تا شاید استادیوم نقش جهان در زمان وعده داده شده به مرحله بهره برداری برسد.به هر حال تجمیع این اتفاقات ۲۰ روز اخیر در کنار یکدیگر نشان می دهد که شرایط آنچنان هم مساعد نیست و همین که هر روز اخبار ناخوشایندی از نقش جهان به گوش می رسد بیانگر این موضوع است که شاید این استادیوم نتواند تا قبل از مردادماه امسال در اختیار باشگاه سپاهان قرار گیرد و یا اگر هم قرار است این اتفاق بیوفتد شاید به صورت نصف و نیمه باشد.

در روزهایی که باشگاه سپاهان درگیر یک بحران داخلی و خودساخته شده و از رقابتهای لیگ امسال قطع امید کرده است بدون شک خبر افتتاح به موقع یک استادیوم مجهز و نه نیمه کاره می تواند مرهمی بر ناراحتی هواداران این تیم باشد که سالها بود عادت کرده بودند تیمشان را در جمع مدعیان لیگ ببینند و امسال مجبورند برای سقوط نکردن سپاهان دعا کنند.ولی بر اساس شواهد رکود اقتصادی حوزه صنعت همانطور که باعث شد در ورزش سپاهان شاهد افت محسوسی باشیم ممکن است ترکش های دیگر آن به بدنه استادیوم نقش جهان هم برخورد کند و و دوباره روند تکمیل این مجموعه را دچار دست انداز کند.