اعتراض دانشجویان اصفهانی به واردات کالاهای غیر ضروری توسط دولت

۲۵ کانون علمی و پژوهشکده بسیج دانشجویی دانشگاه های بزرگ استان اصفهان در خصوص عدم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط دولت بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

پنجم تا هشتم اردیبهشت ماه ۹۵، درست همزمان با برگزاری چهارمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزماشگاهی ساخت ایران در ۵ سالن از نمایشگاه های بین المللی تهران که در آن دستاوردهای علمی جوانان این مرز و بوم به شکوه و عزت به نمایش در آمده بود و دقیقا در مجاورت سالن های این نمایشگاه در ۴ سالن دیگر نمایشگاهی با نام «پروژه ایران» و با شعار «مجالی برای یافتن شرکای تجاری بین المللی و دریچه ای به سوی تجارت خارجی» و این عنوان که «دروازه های تجارت بین المللی در سال ۹۵ گشوده می شوند» برگزار گردید.

طبعا انتظار می رفت گشوده شدن این دروازه های تجارت بین المللی در حوزه هایی باشد که به لحاظ تکنولوژی، نیازمند اتصال قدرت های علمی جهان به قدرت علمی موجود در کشورمان هستیم، اما آنچه مشاهده شد، متفاوت از آن چیزی بود که انتظار می رفت.

در حالی که بنا بر گزارش های موثق، بیش از ۶۰ درصد از صنایع کوچک و متوسط کشور به دلیل عدم حمایت کافی از تولید و ورود نمونه های خارجیِ کالای ایرانی، به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آمده اند، آنچه باعث شرم و تاسف بود، ورود کالاهای پیش پا افتاده صنعت ساختمان – که نمونه های داخلی آن سالها با کیفیت مشابه در این کشور تولید می شود – بود.

بیش از ۳۰۰ شرکت خارجی از بیش از ۳۰ کشور، از جمله انگلستان و ترکیه آمده بودند تا برای ایرانی که موشک هایی با برد بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر تولید می کند و در بسیاری از حوزه های علمی جز اولین کشور های دنیاست، فرقون، سطل، ماله، کمچه و قلمو، تولید  و عرضه نمایند!

و این یعنی بشارتِ!!! بیکاری دوباره هزاران متخصص، تکنسین و کارگر ایرانی از کارگاه های تولیدی، یعنی در نظر نگرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی که تنها راه نجات اقتصاد ایران است، یعنی ورود کالاهای مصرفی خارجی به جای قول ورود تکنولوژی به ایران در پسابرجام، یعنی تعطیلی راکتورهای هسته ای برای دریافت دلاری که با آن فرقون خریداری شود، یعنی عدم توجه به عزت ایرانی و سرانجام یعنی اقتصاد وابسته….

نکته تاسف بار دیگری که در این نمایشگاه به وضوح مشخص بود، ورود فرهنگ اروپایی گری و بی بند و باری بود. فرهنگی که از بی حجابی غرفه داران تا دست دادن خانم ها با آقایان تا مدل غذا خوردن و پوشش صاحبان غرفه ها کاملا مشهود بود. آنچه این تصاویر به ذهن متبادر می ساخت، حرف های آقای «خورشچف» – رهبر اتحاد جماهیر شوروی- بود که علت سقوط این امپراطوری را اینگونه بیان می کرد: «وقتی ما یک طرف میز نشستیم و آمریکایی ها هم طرف دیگر، و با هم مذاکره می کردیم، یعنی هنگامی که آمریکایی ها ایده زندگی مسالمت آمیز را مطرح می کردند، زمینه سقوط امپراطوری فراهم شد.»

او ورود «مک دونالد» را عامل سقوط این امپراطوری بیان می کند و می گوید: «مک دونالد باعث فراموشی مبارزه با آمریکا» شد.

آنچه جای نگرانی دارد،این است که نکند ورود قلمو و رنگ انگلیسی و گچ و فرقون ترکیه ای، باعث فراموشی مبارزه با آمریکا و نادیده گرفتن اهداف رهبر کبیر انقلاب شود.

بار دیگر جدی تر و محکم تر از قبل به مسئولان محترم دولتی و دست اندرکاران چنین رویداد تاسف باری متذکر می گردیم ورود کالاهای مصرفی و بدون تکنولوژی های ویژه به بازار ایران، یعنی بیکاری کارگران زحمت کش ایرانی و تعطیلی کارخانه های کوچک و بزرگ و پشت کردن به سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبر انقلاب و ورود فرهنگ مصرف گرایی وآماده خوری به ایران،  یعنی پر کردن رآکتور اراک با بتن به بهانه ورود فرقون و سطل بنایی، یعنی زمینه سازی برای وابستگی و یعنی صدور مجوز ورود فرهنگ غربی به ایران اسلامی…

لذا انتظار داریم دولت به هوش و به گوش باشد و به وظیفه خود که حمایت از فرهنگ اسلام و کار و علم و فکر است، اهتمام ورزد و گول حقه ی بچه گانه غرب را نخورده و چشمش را از دست بی خیر اجنبی بردارد.

بدیهی است عدم توجه به این نکات علاوه بر نابودی بسیاری از دستاوردهای انقلاب، عامل شکست سیاسی و اقتصادی دولت خواهد شد و ایران را به سوی پرتگاه بی کاری و بی حالی، پیش خواهد برد.