۱۱ تن عسل شهرضا به کشور مالزی صادر شد

 حمیدرضا امیری با اشاره به تولید عسل در شهرستان، اظهار داشت: در سال گذشته مقدار ۱۱ تن عسل از شهرستان شهرضا زیر نظر شبکه دامپزشکی شهرستان پس از اخذ نمونه‌گیری و آزمایشات کنترل کیفی به کشورهای آسیایی به‌ویژه مالزی صادر شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا گفت: شهرضا، از نظر میزان تولید عسل در جایگاه دوم استان و از نظر کیفیت این محصول در جایگاه نخست استان قرار دارد.

وی تصریح کرد: شهرستان شهرضا با بیش از ۵۷ هزار کلنی زنبور عسل و تولید بیش از ۶۰۰ تن عسل در سال، یکی از قطب های زنبورداری استان است.

امیری اظهار داشت: نظارت همه‌جانبه‌ای در تولید عسل در مناطق مختلف شهرستان شهرضا وجود دارد و عسل شهرضا از نظر کیفیت و شاخص‌های تغذیه‌ای می‌تواند به ‌عنوان یکی از محصولات مهم صادراتی شهرستان باشد.

۳۵۰ تن خوراک طیور به کشور عراق صادر شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرضا بیان کرد: مقدار۳۵۰ تن خوراک طیور تولید شده نیز زیر نظر دامپزشکان و مسئول فنی بهداشتی کارخانه‌های مذکور پس از اخذ نمونه‌گیری و انجام آزمایش‌های میکروبی و کیفی توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان و تایید توسط آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان و اخذ گواهی‌های قرنطینه‌ای بهداشتی از  اداره کل دامپزشکی استان به کشور عراق صادر شده است.

وی تصریح کرد: شهرستان شهرضا دارای ۹ کارخانه تولید خوراک دام و طیور و تبدیل ضایعات است که زیر نظر مسئولان فنی بهداشتی بازدید و نمونه‌گیری‌های دوره‌ای توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا نسبت به تولید خوراک دام و طیور اقدام انجام می‌شود.