بیمارستان بوعلی چادگان افتتاح شد

بیمارستان ۳۲ تختخوابی چادگان با حضور معاون وزیر بهداشت و درمان، نماینده منتخب شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فرماندار و سایر مسوولان شهرستان افتتاح شد.

فرماندار شهرستان چادگان در حاشیه این مراسم گفت: مشکلات درمانی مردم این شهرستان با افتتاح  بیمارستان بوعلی چادگان، برطرف خواهد شد و مردم شهرستان دیگر نیاز به مراجعه به شهرها و استان های همجوار نمی باشند.

وی افزود: این شهرستان از شمال به شهرستان فریدن، از جنوب به استان چهار محال و بختیاری و از شرق به شهرستان تیران و کرون و از غرب به شهرستان فریدونشهر محدود می شود.

حبیب اله معتمدی بیان نمود: شهرستان چادگان واقع در غرب اصفهان و یکی از مناطق قطب گردشگری استان است که روزانه بطور متوسط بیش از ۱۰۰۰۰ گردشگر از آب وهوای مطلوب این شهرستان استفاده می کنند.

همچنین نماینده منتخب غرب استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی نسبت به تامین اعتبار سلامت برای روستاها عنایت ویژه ای داشته باشند تا این مردم زحمتکش  در آسایش باشند.

دکتر اکبر ترکی به تامین نیروی تخصصی بیمارستان بوعلی چادگان اشاره کرد و افزود: پزشک متخصص، نیروهای تخصصی و پانسیون برای پزشکان از دغدغه های این بیمارستان است که امید است در آینده نزدیک با همکاری مسوولان برطرف شود تا پزشکان با مشگل روبرو نشوند.

در ادامه مراسم معاون وزیر بهداشت و درمان با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت در راستای افزایش خدمات درمان در کشور اشاره کرد و گفت: طرح ارتقا کیفیت هتلینگ در۵۷۰ بیمارستان از ۲سال پیش شروع شده است و تا کنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰هزار متر مربع از فضاهای این بیمارستان ها بازسازی شده است.

حاجی آقاجانی با بیان این که تا آبان ماه سال جاری جذب نیروی تخصصی و تجهیزات  این بیمارستان کامل خواهد شد تصریح کرد: در ۳دهه اخیر سالانه حدود ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی در کشور تولید شده اما در طی عمر چهار ساله دولت یازدهم ۲۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری خواهد رسید.

بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهرستان چادگان ۳۲ هزار متر مربع مساحت و ۳هزار و ۲۰۰متر مربع زیربنا آماده خدمات رسانی به ۳۵ هزار نفر جمعیت مردم شهرستان چادگان است و با هزینه۱۵۰میلیارد ریال ساخته شده است.

این بیمارستان دارای بخش‌های اورژانس، نوزادان، داخلی، زنان و زایمان، تست ورزش، بستری همودیالیز، زایشگاه، CCU ،ICU و NICU، بخش‌های پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، جراحی، نوارمغز و رادیولژی است.