۱۰ درصد عشایر برای ورود به مراتع استان اصفهان تخلف می‌کنند
عبدالرضا مهاجری با اشاره به اینکه عشایر از ابتای خرداد ماه مجاز به ورود به مراتع استان اصفهان هستند، اظهار داشت: عشایر حق ورود به یک هزار و ۷۵۰ هکتار از اراضی استان اصفهان را دارند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان مجوز ورود دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی شامل عشایر، روستاییان و کوچ رو صادر شده است، ابراز داشت: از این تعداد مجوز ورود ۹۰۰ هزار واحد دامی مربوط به عشایر است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان همچنین به تلاش برای ورود غیر قانونی و خارج از زمان تعیین شده ۱۰ درصد از عشایر استان به مراتع شهرستان‌های سمیرم و شهرضا اشاره داشت و افزود: این افراد می‌خواهند ۱۸ روز زودتر از موعد مقرر وارد مراتع شوند که با مخالفت ماموران حفاظتی ما روبرو شده‌اند.

وی با بیان اینکه پنج هزار خانوار عشایر قشقایی و سه هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر بختیاری حق ورود به مراتع استان اصفهان را دارند، ادامه داد: ۱۰ درصد از این عشایر در قالب متخلفان وارد استان اصفهان می‌شوند که پیگیری قضایی با این افراد در دستور کار قرار گرفته است.

مهاجری به وارد آمدن شش میلیارد تومان خسارت به مراتع استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: این خسارت به دلیل تخلفات عشایر و دیگر دامداران استان اصفهان به مراتع وارد شده است.

وی با بیان اینکه برخورد با عشایر متخلف باید طبق قانون صورت گیرد، اضافه کرد: ما از مراجع قضایی درخواست پیگیری جدی‌تر شکایات منابع طبیعی استان اصفهان از متخلفان ورود دام مازاد و خارج از موعد به مراتع را داریم.