زیرساخت‌های خدمات‌رسانی به عشایر در شهرستان شهرضا تقویت شود

عبدالرضا تاکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضا، با اشاره به اهمیت توجه به موضوع رفع مشکلات عشایر شهرستان شهرضا و اجرای اقدامات موثر در این راستا اظهار داشت: جمعیت دامی عشایر شهرستان، یک سوم دام سبک شهرستان را شامل می‌شود.

وی افزود: در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی شرایط سختی به وجود آمده است همچنین قیمت فروش نهاده‌های دامی پایین آمده و این مشکل شامل دامداران کل کشور می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: نیاز عشایر آب است و وضعیت منابع آبی شهرستان به شدت نامطلوب است، با بحران آب روبه‌رو هستیم و باید چند چاه اضطراری در چند نقطه شهرستان جانمایی شود تا در شرایط اضطراری آب برداشت شود.

وی بیان کرد: برای فروش دام و گوشت قرمز دام‌های عشایر باید کمیته ویژه‌ای برای فروش در میدان عرضه دام در شهرضا دایر شود تا بدون واسطه دام خود را به فروش برسانند.

تاکی تصریح کرد: در راستای خدمت‌رسانی به عشایر، کلاس‌های آموزشی در زمینه‌هایی که نیاز آن احساس می‌شد برای آنها برگزار شده است.

وی افزود: در بخش کارهای زیربنایی با وجود محدودیت‌های منابع طبیعی، اولویت کار را بر مناطق عشایری گذاشته‌ایم و در سال گذشته قنوات بازسازی و ایزولاسیون انهار انجام شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: عشایر در اقتصاد کشور و تولید گوشت، لبنیات، پشم خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه می‌کنند، بنابراین مساعدت مسئولان در رفع مشکلات و مسائل عشایر در زمینه‌های مختلف بهداشتی و درمانی، آب‌رسانی یک ضرورت است.