تحصیل ۶ هزار طلبه در حوزه علمیه اصفهان

حجت‌الاسلام محسن جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: امسال بیش از یک هزار نفر از برادران برای ورود به حوزه علمیه اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد بیش از 600 نفر پس از انجام مصاحبه و سایر مراحل به 39 مدرسه علمیه در سراسر استان معرفی شدند. 

وی با بیان اینکه طلاب جدیدالورود در 3 گروه متوسطه، دیپلم و دانشجویی جذب شده‌اند، افزود: حدود 6 هزار نفر طلبه از پایه یک تا 10 در حال تحصیل در حوزه علمیه استان اصفهان هستند و حدود 2 هزار نفر از طلاب در دروس خارج فقه علماء از جمله آیت‌الله حسین مظاهری و آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌‌نژاد وغیره شرکت می‌کنند.

معاون آموزشی حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: یک هزار و 500 کلاس درس در پایه یک تا 10 در نیم سال اول در حوزه علمیه استان اصفهان تشکیل و 32 هزار درس ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش تعطیلی‌ها در حوزه علمیه گفت: تلاش شده است تا تعطیلات در حوزه علمیه اصفهان کاهش یابد و بیش از پیش بر موضوعات تهذیبی و اخلاقی تأکید شود. 

جلالی با اشاره به موضوع حوزه انقلابی تصریح کرد: این موضوع در بیان اساتید و موضوعات درسی گنجانده شده و درس نظام و حکومت اسلامی در یکی از پایه‌ها ارائه می‌شود، همچنین در نظر داریم تا دروسی با عنوان نظام سیاسی و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) به طلاب ارائه شود، از سوی دیگر برگزاری نشست‌‌های بصیرت افزایی با موضوع حوزه انقلابی در مدارس علمیه سراسر استان در دستور کار قرار دارد.