حقوق‌بگیر نجومی در اصفهان نداریم

علی‌اصغر شریفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در ارتباط با وضعیت اعتبارات استان در سال 95 حدود 17 درصد رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: وضعیت وصولی استان اصفهان تا پایان مرداد ماه سال جاری حدود 15 هزار میلیارد ریال بوده که این میزان نسبت به برنامه مصوب، کاهش 28 درصدی ولی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد را نشان می‌دهد، از این میزان 95 درصد درآمد مربوط به امور مالیاتی و 5 درصد مربوط به سایر دستگاه‌های استان است.

معاون نظارت مالی اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان افزود: استان اصفهان در زمینه وصول، جایگاه دوم کشور را داراست و این در شرایطی است که در زمینه اعتبارات مصوب جایگاه ششم را در کشور داریم.

وی بیان کرد: در سال 94 با کاهش درآمد در بخش مالیات در استان اصفهان روبه‌رو بودیم و این در شرایطی است که صحبت‌هایی از اعمال فشار بر اصناف و صنعت‌گران استان مطرح بود اما این آمار نشان می‌دهد این‌گونه نبوده و هیچ فشاری بر فعالان اقتصادی وارد نمی‌شود، البته امیدواریم با شناسایی مودیان جدید به کمک فعالان اقتصادی استان بیاییم.

شریفی به موضوع اعتبارات استان نیز اشاره داشت و عنوان کرد: در زمینه اعتبارات هزینه‌ای در سال 95 نسبت به سال 94 با رشد حدود 13 درصدی روبرو بودیم، در اعتبارات تملک سرمایه‌ای رشد حدود 34 درصدی داشتیم که این رقم در سال 95 به 3010 هزار میلیارد ریال رسیده است و در بخش اعتبارات هزینه‌ای نیز حدود 13 درصد افزایش داشته‌ایم.

وی به موضوع اعتبارات دستگاه‌های مختلف نیز اشاره کرد و گفت: اعتبار دستگاه‌های مختلف استان براساس تعداد نیروها متفاوت است، بیشترین اعتبارات مربوط به استانداری، راه و شهرسازی، اداره زندان‌ها و چند دستگاه دیگر است، خوشبختانه سال گذشته در زمینه ارسال صورت حساب عملکرد جایگاه نخست کشور را کسب کردیم.

* حقوق بگیر نجومی در استان اصفهان نداریم

معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان و رئیس خزانه استان در ادامه در پاسخ به سوالی در ارتباط با حقوق‌های نجومی در اصفهان اظهار کرد: اجرای طرح خزانه الکترونیک یکی از طرح‌هایی است که در ارتباط با دریافت و پرداخت شفاف‌سازی می‌کند تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

وی گفت: تمامی پرداخت‌‌ها و دریافت‌ها توسط ذی‌حسابان کنترل می‌شود و به مردم اعتماد می‌دهم تخلفی رخ نمی‌دهد و حقوق بگیر نجومی در استان نداریم.

* تسهیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان اصفهان

در ادامه شهرام رئیسی معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اظهار کرد: پنجره واحد سرمایه‌گذاری در اصفهان به دنبال تسهیل ورود سرمایه‌گذاران خارجی به استان است، در پنج ماه گذشته هشت هیئت خارجی از کشورهایی همچون هند، آلمان، فرانسه، ترکیه و ... برای سرمایه‌گذاری در اصفهان اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان با مشارکت استانداری، اتاق بازرگانی، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و دیگر سازمان‌ها و نهادها آماده شده تا به سرمایه‌گذاران ارائه شود