از خبر استعفا تا شروعِ یک روز کاری معمولی!

از شب گذشته خبری مبنی بر استعفای رسول زرگرپور به دلیل آنچه اختلاف نظر فاحش بر سر مسایلی همچون طرح‌های آبرسانی، مالیات و .. اعلام شده بود در فضای مجازی به سرعت منتشر شد، به گونه‌ای که برخی کانال‌های رسانه‌های رسمی نیز به این موضوع استناد کردند.

این در حالی بود که گزینه جایگزین زرگرپور نیز در این خبرها گمانه زنی شده بود به گونه‌ای که بسیاری انتظار چهارشنبه متفاوتی را برای استانداری اصفهان می‌کشیدند.

پیگیری خبرنگاران تسنیم از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در شب گذشته حکایت از این موضوع داشت که تقریبا هیچ‌یک از نمایندگان خبر موثقی مبنی بر استعفا یا برکناری زرگرپور دریافت نکرده بودند و ظاهرا گسترش اخبار در شبکه‌های مجازی و البته شایعاتی که مطرح شده بود بیشترین استناد به این موضوع را شامل می‌شد.

نقل‌های مختلف نمایندگان استان از شایعه

موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در آخرین ساعات سه‌شنبه‌شب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شنیده‌های خود که رنگ و بوی ابهام در ادامه کار استاندار اصفهان داشت صحبت کرد و گفت: اگر خبر تغییرات در استانداری اصفهان صحت داشت این موضوع به نمایندگان اعلام می‌شد، بنده در این رابطه با سایر نمایندگان نیز صحبت کردم و هیچ کدام از ماجرای تغییرات باخبر نبودند.

وی ادامه داد: گزینه جانشینی را نیز از برخی افراد در اصفهان شنیدم اما تا قطعی نشود نمی‌توان در این رابطه اظهار نظر جدی داشت.

همچنین در تماس خبرنگار تسنیم با نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی وی خبر نهایی را به گفت‌وگو با زرگرپور منوط کرد و در نهایت پس از پیگیری‌های بعدی وی موضوع استعفا را منتفی دانست.

تکذیبِ غیر مستقیم زرگرپور

محسن کوهکن شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون اخباری که مبنی بر استعفای استاندار اصفهان و موافقت دولت منتشر شده است، اظهار داشت: این موضوع شایعه است و صحت ندارد.

وی افزود: بنده درباره این موضوع و سئوالاتی که پیش آمده با استاندار صحبت کردم اما باید گفت این موضوع شایعه است و صحت ندارد.

تماس شب گذشته خبرنگار تسنیم با قائدی‌ها، مدیرکل روابط عمومی استاندار اصفهان حکایت از این داشت که استاندار اصفهان برای امروز چهار جلسه کاری مد نظر قرار داده بود و خبری از لغو آنها اعلام نکرده بود.

به نظر می‌رسد دیدار روز گذشته استاندار با رئیس جمهور نیز برای استناد شبکه‌های مجازی به موضوع استعفا کمک زیادی کرده است، هر چند به گفته معاون روابط عمومی استانداری اصفهان دیدار استانداران کشور با رئیس جمهور در هفته دولت امری طبیعی و برای پیگیری مسائل استان‌ها است.

از سوی دیگر روز گذشته پیامک روابط عمومی استانداری در حالی از دیدار رسول زرگرپور با رئیس جمهور خبر داد که در این پیامک خبری، اعلام شده بود این دیدار بنا بر درخواست قبلی و به منظور پیگیری و بررسی مصوبات سفرهای استانی و مذاکره در زمینه 3 موضوع مهم استان برگزار شد.

نکته قابل توجه اینکه حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی نیز شب گذشته در گفت‌وگو با تسنیم با استناد به این پیامک، اعلام کرد که خبری از تغییرات ندارد.

زرگرپور به روحانی چه گفت؟

اما در خبر منتشر شده بر روی سایت رسمی استانداری اصفهان که ظهر روز گذشته بر روی خروجی قرار گرفت اهداف این دیدار به صورت کاملتر درج شده بود.

در خبر روز گذشته اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان آمده است: « دکتر رسول زرگرپور بنا بر درخواست قبلی در ملاقات یک‌ساعته با رئیس جمهور ضمن ارائه گزارش کامل از وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی استان و کسب دستورات و راهنمایی‌هایی در این خصوص در 3 موضوع مهم استان از جمله طرح احیای حوضه آبریز زاینده رود، وضعیت اشتغال و واحدهای تولیدی استان و خشکسالی بی سابقه در اصفهان توضیحات لازم را ارائه کرد و استاندار اصفهان خواستار حمایت همه جانبه ریاست جمهور برای رفع چالش‌های یاد شده شد.»

در این خبر آمده است: «دکتر روحانی نیز در این دیدار ضمن ابراز تاسف از بروز خشکسالی در استان اصفهان و تاکید بر اهمیت طرح احیای حوضه آبریز زاینده رود، برای پیگیری در خواست‌های استاندار اصفهان دستورات لازم را صادر کرد».

این خبر می افزاید: «همچنین حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار، با اشاره به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بر ضرورت اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی و اجرایی و عملیاتی شدن تمامی مصوبات سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید و همچنین لزوم توجه به گردشگری، شرکت‌ها و اقتصاد دانش بنیان به منظور رونق اقتصادی و اشتغالزایی جوانان تحصیلکرده تاکید کرد.»

شروعِ یک روز کاری معمولی!

به گزارش تسنیم، صبح امروز در حالی که بنا به اخبار منتشر شده شب گذشته بسیاری منتظر روز متفاوتی برای استانداری اصفهان بودند روابط عمومی استانداری در حالی اخبار پیامکی خود را منتشر کرد که حکایت از شروع یک روز کاری معمولی دیگر برای زرگرپور داشت.

در نخستین خبر ارسالی امروز استانداری در ساعت 9 صبح، خبر دیدار امروز زرگرپور با رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور منتشر شد.

احمدرضا ضیایی، معاون مدیرکل روابط عمومی استانداری اصفهان نیز صبح امروز درباره شایعه استعفای زرگرپور به خبرنگار تسنیم گفت: این خبر صحت ندارد و استاندار اصفهان در محل کار خود در استانداری اصفهان حاضر شده است.

وی افزود: نخستین برنامه ملاقات استاندار با جهانگیری رئیس سازمان زندان‌ها بود و الان هم در مسیر هستیم تا به جلسه اقتصاد مقاومتی برویم.

شاید بتوان گفت، ارسال پیامک خبری صبح امروز از سوی روابط عمومی استانداری اصفهان و انتشار برنامه‌های کاری استاندار، حکایت از آن دارد که استانداری به صورت غیر رسمی گمانه زنی‌ها پیرامون استعفا را تکذیب کرده است. موضوعی که با توجه به اتفاقات چند ماه اخیر و شایعات مختلف می‌تواند چندان نیز دور از ذهن نباشد.

این موضوع هنوز که هنوز است، به عنوان یکی از بحث‌های داغ رسانه‌ای در فضای مجازی مطرح است و از صبح امروز و در پی انتشار اخبار رسمی خبرگزاری‌ها، بیش از گذشته مورد توجه رسانه‌ای قرار گرفته است.

با این حال رسانه‌ها و البته مسئولان و مردم استان در صورت غیرواقعی بودن ماجرای استعفا، منتظر تکذیب رسمی‌تر این خبر هستند، موضوعی که برخی جریان‌های سیاسی هنوز هم بر صحت آن تاکید دارند.