عملیات اجرایی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ قم ـ تهران آغاز شد

در ادامه سفر یک روزه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به اصفهان کلنگ پروژه قطار سریع السیر اصفهان ـ قم ـ تهران به زمین زده شد.

پروژه قطار سریع السیر اصفهان ـ قم ـ تهران دارای 3 قطعه به طول 410 کیلومتر است که 240 کیلومتر از اصفهان تا قم و 170 کیلومتر از قم تا تهران است، عملیات اجرایی این طرح از سال 1385 آغاز شده ‌که تاکنون 67 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مدت زمان اجرای این طرح که با سرمایه گذاری یک شرکت چینی انجام می‌شود 44 ماه است.

وزیر راه و شهرسازی در ارتباط با اجرای این پروژه اظهار داشت: در ابتدا پیش‌بینی شد که این پروژه در مسیر اصفهان ـ قم احداث شود اما با رایزنی‌های صورت گرفته مسیر قم ـ تهران را نیز به آن اضافه کردیم.

عباس آخوندی گفت: زمان اجرای این طرح 44 ماه است و که با تغییرات و جابه‌جایی‌های انجام شده در طول مسیر، یک ایستگاه در شهر اصفهان، یک ایستگاه در تهران و ایستگاه دیگر در کنار حرم حضرت معصومه (س) در قم احداث می‌شود.

در ادامه سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان، وی به بررسی مشکلات کارکنان شرکت هواپیماسازی هسا پرداخت و در جلسه‌ای با حضور مسئولان این شهر و نمایندگان مجلس مشکلات شرکت هواپیماسازی هسا بررسی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به اصفهان راهی کاشان می‌شود تا عملیات اجرایی باند دوم محور بادرود- کاشان با حضور وی آغاز شود.