از سرگیری عملیات انتقال نفت به پالایشگاه اصفهان

روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه اصفهان به نقل از  مدیر این شرکت اعلام کرد: با 80 ساعت کار شبانه روزی کارکنان این شرکت و ترمیم قسمت آسیب دیده خط لوله، عملیات انتقال نفت خام از خط لوله 30 اینچ مارون خوزستان به پالایشگاه اصفهان از سرگرفته شد.

 

مجتبی بشارتیان با بیان اینکه بر اثر لغزش و رانش زمین ناشی از بارندگی 48 ساعته در محدوده شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری، این خط دچار پارگی شده بود افزود: در پی این حادثه22 متر از این خط تعویض شد.

 

 مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران -منطقه اصفهان گفت: برغم توقف 80 ساعته جریان انتقال نفت از طریق این خط لوله و برای تداوم فعالیت پالایشگاه اصفهان، از لحظه ابتدایی حادثه و از طریق مرکز انتقال نفت و تاسیسات شهید بهشتی اصفهان، عملیات انتقال نفت خام از یکی از مخزن های این مرکز به مخازن نفت خام پالایشگاه اصفهان انجام شد تا خللی در تامین خوراک این پالایشگاه مهم کشور وارد نشود.

 

بشارتیان با اشاره به اقدامات این شرکت برای حفظ ایمنی و پایداری این خط لوله انتقال نفت گفت: کلیه نقاط آسیب پذیر این خط لوله شناسایی و در این زمینه 12 نقطه از آن تعویض و ایمن سازی شد.

 

خط لوله مارون اصفهان بدلیل عبور از ناهمواری‌های رشته‌ کوه زاگرس، رودخانه‌ها و دریاچه سد کارون سه و چهار، صعب‌العبورترین خط لوله انتقال نفت خام کشور محسوب می شود.

 

روزانه 550 هزار بشکه نفت خام از میدان نفتی مارون خوزستان از طریق این خط لوله 32 اینچی به طول 430 کیلومتر از مسیر استان های خوزستان، چهارمحال بختیاری و اصفهان وارد پایانه اصفهان می شود.

 

از این میزان 375 هزار بشکه نفت خام از طریق یک رشته خط به انبارهای پالایشگاه اصفهان منتقل و 175 هزار بشکه نفت خام مازاد پالایشگاه اصفهان به تهران و تبریز منتقل می شود.