مهار آتش سوزی شرکت ریسندگی در کاشان پس از 30 ساعت

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان اظهار کرد: در پی وقوع آتش سوزی در شرکت ریسندگی کسری واقع در شهرک صنعتی امیرکبیر کاشان  بزرگترین حادثه  آتش سوزی سال جاری در این شهرستان رخ داد.

 

روح الله فدایی افزود: پس از وقوع این حادثه ابتدا ایستگاه آتش نشانی واقع در شهرک صنعتی امیرکبیر وارد عمل شده که به دلیل گستردگی آتش سوزی تقاضای کمک می کند و در پی آن هفت ماشین آتش نشانی کاشان با 25 نیرو،  ایستگاه های آتش نشانی آران و بیدگل، شرکت سایپا و شهر قمصر کاشان برای اطفا حریق وارد عمل می شوند.

 

وی تصریح کرد: ماموران آتش نشانی ابتدا مواد اولیه در محل را که از جنس پنبه بوده از محل حادثه دور و پس از اقدامات لازم برای جلوگیری از سرایت آتش به کارخانجات مجاور نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

 

فدایی با بیان اینکه این آتش سوزی هیچ کشته یا مصدومی نداشت، افزود: ماموران آتش نشانی تا ساعت 11 شامگاه جمعه با لودر و لیفتراک مواد اولیه را جابه جا کردند تا آتش های زیر آن را خاموش کنند و از مهار کامل آتش مطمئن شوند.

 

مدیر روابط عمومی آتش نشانی کاشان درباره دلیل حادثه گفت: علت اصلی این آتش سوزی باید توسط کارشناسان مربوطه بررسی شود و اظهارنظرها مبنی بر وقوع این حادثه بر اثر جوشکاری یا عمدی بودن آن قابل استناد نیست.

 

فدایی خاطرنشان کرد: با رعایت کوچکترین مسایل ایمنی مانند با فاصله قرار دادن مواد اولیه می توان بسیاری از حوادث جلوگیری کرد به همین دلیل سازمان آتش نشانی کاشان نکات ایمنی را در قالب کتابی به تمام شرکت های صنعتی کاشان ارایه کرده است.