خشکسالی و مهاجرت از عوامل رشد بیکاری در شهرضاست

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و برنامه‌ریزی شهرستان با اشاره به ثبت اشتغال در سامانه رصد از سوی ادارات شهرستان اظهارداشت: سازمان فنی‌وحرفه‌ای شهرضا 40 درصد، بهزیستی، میراث فرهنگی، صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد 30درصد، بسیج سازندگی 50 درصد، صنعت، معدن و تجارت 70 درصد، بنیاد مسکن و دانشگاه علوم پزشکی 90 درصد، جهاد کشاورزی 110 درصد، ، اداره کل زندان‌ها 70 درصد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرضا 80 درصد،  تعهد اشتغال خود را عملی کرده‌اند.

مصطفی اباذری با اشاره به تعهد 20 درصدی اداره ورزش و جوانان شهرضا، افزود: با توجه به تعهد اشتغال شهرستان در سال 95 تاکنون 2هزارو26 اشتغال در سامانه رصد ثبت شده و 50 درصد از تعهد اشتغال شهرستان عملی شده که باید تاکنون 70 درصد را تعهد خود را انجام می‌دادیم.

وی با اشاره به اعتبارات مشاغل خانگی شهرستان در سال 95، بیان کرد: اعتبارات مشاغل خانگی به زودی از سوی بانک‌های عامل تجارت و صادرات اختصاص پیدا می‌کند و براساس عملکرد دستگاه‌های شهرستان در سال گذشته توزیع می‌شود.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا افزود: نرخ بیکاری استان 17 درصد و نرخ بیکاری شهرستان شهرضا 14.2 درصد است که 3 درصد از میانگین استانی پایین‌تر است، خشکسالی و مهاجرت از عوامل نرخ رشد بیکاری در شهرستان است.

وی اظهارداشت: برای ترغیب کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی که در برنامه ششم توسعه نسبت به جذب نیروی کار جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با مدرک حداقل کارشناسی، به صورت کارورزی اقدام کنند، از پرداخت سهم بیمه کارفرما برای مدت 2 سال از تاریخ شروع به کار معاف هستند.

اباذری با اشاره به ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم، بیان کرد: فعالان مشاغل خانگی برای برخورداری از معافیت مالیاتی موظف با تسلیم اظهارنامه مالیاتی هستند بنابراین همه فعالان این بخش باید بر اساس دستورالعمل سال 95، اقدام به تنظیم و تسلیم اظهارنامه کنند.

وی افزود: هر فرد تنها یک بار می‌تواند تسهیلات اشتغالزایی را دریافت کند مگر اینکه اقدام به توسعه کارگاه و محل اشتغال خود کرده و به عنوان پشتیبان ادامه فعالیت دهند