بازار سرمایه همچنان تحت تاثیر جو روانی انتخابات آمریکا

امیر علی امیر باقری کارشناس بازار سرمایه  درباره علت اُفت شاخص بورس در امروز  ۱۴ مهر گفت:  تدابیر بانک مرکزی در جهت کاهش قیمت ارز از طرف دیگر بازگشت ارزهای حاصل از صادرات به کشور و همچنین احتمال مذاکرات ایران و آمریکا بعد از انتخابات توانسته عامل موثری  بر ریزش شاخص بازار  سرمایه  طی روز های اخیر باشد.

او بیان کرد: برخی از نمادهای تاثیر گذار در بورس ارتباط مستقیمی با نرخ ارز داشته به همین دلیل کمترین نوسان در بازار ارز به راحتی می تواند بر این نماد ها تاثیر بگذارد و شاخص کل  را منفی کند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: یکی از بزرگ ترین دغدغه های بازار اکنون قیمت ارز است نکته حائز اهمیت این که ما اکنون در موج چهار قرار داریم و بیشترین عملکرد در این دوره اصلاحات بازار و فروش سهام است، انتظار می رود بعد از اصلاحات قیمتی، زمانی و تثبیت قیمت ها زمینه برای رالی جدید رشد شاخص بورس شکل بگیرد.

امیر باقری تصریح کرد: وقتی داریم درباره بازار صحبت می کنیم  باید مسیر گروه ها، صنایع و نمادها را از یکدیگر جدا کنیم چرا که  ممکن است با اصلاح نرخ  ارز بسیاری از نمادها وارد فضای اصلاحی شده  ولی از طرفی برخی از آنها  با استقبال مواجه شوند.

او در پایان تصریح کرد: طی چند ماه آتی انتظار داریم که روند در خواست تقاضا در بازار به سمت نمادهایی برود که اکنون با اصلاح مواجه شدند.