حمایت‌ دولت شرط اول کاهش قیمت لوازم خانگی
 اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با حضور در شبکه خبر اظهار کرد: همزمان با ممنوعیت واردات لوازم خانگی از دو سال و نیم گذشته، تولید لوازم خانگی در کشور رونق گرفته و همزمان کارگاه‌های زیادی ظرفیت‌های تولید خود را افزایش داده‌اند.

او افزود: همانند مشکلاتی که در تمام صنوف وجود دارد، مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی نیز افزایش مواد اولیه است که به افزایش قیمت محصول نهایی دامن زده است.
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران بیان کرد: حدود ۳۰ درصد از مواد اولیه تولید لوازم خانگی، وارداتی هستند که با رشد نرخ ارز این مواد اولیه نیز با نوسان شدید رو به رو شده‌اند، در حال حاضر برخی از تولیدکنندگان با کمبود این مواد برای تولید محصولات مواجه شده‌اند.

پازوکی ادامه داد: علاوه بر این مواد اولیه، ۷۰ درصد از مواد اولیه تولید لوازم خانگی، داخلی هستند که دولت باید برای توزیع این مواد اولیه به تولیدکنندگان کمک کند تا این مواد اولیه، ارزان‌تر به دست این گروه برسد.

او تصریح کرد: بر خلاف تصور مردم، بازار فروشندگان با سود زیاد، اما فروش کم هیچ رونقی ندارد بلکه فروشندگان تمایل به فروش زیاد با سود کم دارند که در این صورت است که رونق به بازار آن‌ها باز می‌گردد، اما در حال حاضر هزینه‌های تولید زیاد است همچنین این حجم از تولید کفاف نیاز را نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران ابراز کرد: با تشدید تحریم‌ها و قطع واردات لوازم خانگی، تولیدکنندگان باید آن حجم از لوازم خانگی را که از خارج کشور به بازار تزریق می‌شد، جبران کنند که این مهم تاکنون با حداقل حمایت‌های دولت صورت گرفته است.

پازوکی در پایان در خصوص حمایت دولت از تولید مطرح کرد: دولت در صورتی که در تامین مواد اولیه و کاهش هزینه‌های تولید به تولیدکنندگان کمک کند و از اخذ برخی هزینه‌های جاری مانند مالیات صرف نظر کند، قطعا تولید افزایش و قیمت‌ها کاهش می‌یابد.