با گاز سوز کردن خودرو‌ها چقدر در هزینه ها صرفه‌جویی می‌شود؟

محمدحسین باقری مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی  با اشاره به میزان مصرف سوخت در خودرو‌ها گفت:میزان مصرف سوخت در خودرو‌ها متفاوت است به طور کلی مصرف سوخت در خودرو‌های عمومی بالا است و دارندگان این نوع خودرو‌ها باید برای مصرف سوخت روزانه از بنزین آزاد استفاده کنند.

او ادامه داد:بیشتر خودرو‌های حمل و نقل عمومی که برخی از آن‌ها جزء خودرو‌های پرمصرف محسوب می‌شوند با اجرای طرح CNG می‌تواند در کاهش هزینه سوخت خود صرفه جویی کنند.

باقری گفت:با دوگانه سوز کردن خودروها، در صورت مصرف بنزین سهمیه ای تا ۶۰ درصد در هزینه ها صرفه جویی می شود.اگر راننده از بنزین آزاد استفاده می‌کند با دوگانه سوز کردن خودرو تا ۸۰ درصد در هزینه‌های سوخت صرفه‌جویی می شود.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود:به طور کلی هر متر مکعب گاز ۴۵۳ تومان است و این در شرایطی است که هر لیتر بنزین آزاد ۳ هزار تومان و هر لیتر بنزین یارانه‌ای  ۱۵۰۰ تومان به فروش می رسد و اگر سوخت بنزین جایگزین سی ان جی شود قطعا در هزینه ها تاثیر گذار خواهد بود.

باقری اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸۶ کارگاه فعال در سراسر کشور برای تبدیل خودرو‌های به CNG وجود دارد و هرچه میزان درخواست برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها بیشتر شود، تعداد کارگاه‌ها را افزایش خواهیم داد تا جوابگوی متقاضیان باشیم.

مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص آخرین وضعیت تولید مخازن سوخت خودرو‌ها در کشور گفت:مخزن سوخت، آیتم اصلی برای دوگانه سوز کردن خودرو‌ها است که خوشبختانه با حمایت‌های وزارت صمت و وزارت نفت در تولید مخازن مشکلی نداریم.