دارا سوم ارتباطی به ETF سوم ندارد

برابر سخنان اخیر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی باقی مانده سهام دولت در سه بانک تجارت، ملت و صادرات که در دارا اول عرضه نشده بود، قرار است در قالب یک صندوق معامله گری به بازار عرضه شود و این موضوع ارتباطی به ای تی اف سوم دولتی که چند ماه پیش از آن سخن به عمل آمده بود، ندارد.

حتی این احتمال وجود دارد باقی مانده سهام دولت در پالایشگاه ها هم در آینده به بورس عرضه شود اما ETF سوم دولتی که ماه هاست از آن سخن می گویند شامل یک صندوق خودرویی- فلزی می شود اما مشکل عمده این است که سند این ها در گرو بانک است لذا ابتدا باید اسناد آزاد شده سپس سهام ها در قالب صندوق ETF به بازار بورس عرضه شود.

یک منبع آگاه گفته بود قرار بود ETF خودرویی – فلزی دولت در دی ماه به بازار عرضه شود. حالا باید منتظر ماند و دید دولت برای عرضه صندوق های معامله گری خود به بازار چه زمان هایی را در نظر گرفته است.

عرضه صندوق خودرویی‌-فلزی قطعا تا پایان سال

محسن غفوری، معاون سازمان خصوصی‌سازی هم در این باره می گوید: گرچه هنوز زمان عرضه سومین صندوق دولتی که شامل سهام خودرویی‌ها و فلزی‌هاست، مشخص نشده، اما طبق قانون همه صندوق‌های ETF وعده داده شده باید تا پایان سال در بورس عرضه شوند و این موضوع قطعی است.