خودرویی که آلایندگی آن صفر است

Toyota Mirai ۲۰۲۰ وسیله نقلیه الکتریکی است که برق خود را با استفاده از هیدروژن، اکسیژن و سلول سوختی تامین می‌کند و تنها انتشار لوله خروجی آن بخار آب است. میرائی از هیدروژن نیرو می‌گیرد و سوخت گیری آن فقط پنج دقیقه طول می‌کشد.

دامنه رانندگی این سدان سایز متوسط ​​بیش از ۳۰۰ مایل است و هندلینگ آرام و راحتی را ارائه می‌دهد که می‌تواند رفت و آمد روزانه را با استقبال بیشتری روبرو کند. متأسفانه، دسترسی Mirai به آن مکان‌هایی که دسترسی نزدیک به ایستگاه‌های سوخت هیدروژن دارند محدود شده است و شبکه این امکانات کم است. در نتیجه، این تویوتا در حال حاضر فقط در دو ایالت هاوایی و کالیفرنیا عرضه می‌شود.

تویوتا ، میرائی را در یک تزئین تک و مجهز عرضه می‌کند. همه مدل‌ها بر روی چرخ‌های ۱۷ اینچی سوار می‌شوند و دارای ویژگی‌های خارجی مانند چراغ‌های جلو اتوماتیک LED، چراغ‌های روشنایی روز و آینه‌های جانبی قابل تنظیم نیرو هستند. در داخل کابین، صندلی‌های جلو قابل تنظیم با قابلیت گرمایش گرم، ورودی و جرقه زنی بدون کلید، تودوزی چرم مصنوعی، فرمان گرم شده و ستون فرمان شیب دار و تلسکوپی را می‌بینید.

///

Mirai به صورت استاندارد با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مفید راننده، از جمله امکاناتی مانند کنترل کروز تطبیقی ​​و نظارت بر نقاط کور ارائه می‌شود. Mirai ۲۰۲۰ وسیله‌ای با آلایندگی صفر است که توسط یک پیشرانه الکتریکی سلول سوختی تأمین می‌شود. این تنظیم ۱۵۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۷ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

 این تویوتا در کمتر از ۵ دقیقه در یک ایستگاه سوخت هیدروژن قابل سوخت گیری است. EPA برد رانندگی Mirai را ۳۱۲ مایل تخمین زده است. اگرچه Mirai در طول تست ما در پیست، سرعت خود را در مدت زمان کمی آرام ۸.۹ ثانیه از صفر به ۶۰ مایل در ساعت رساند، اما در رانندگی در داخل شهر به اندازه کافی نیرو می‌گیرد. کیفیت سواری نرم Mirai جاده‌های ناهموار را بسیار قابل تحمل می‌کند. سیستم تعلیق آن تنظیم شده است تا دست انداز‌ها و لرزش‌ها را از بین ببرد.

///

مصرف سوخت و MPG در دنیای واقعی

طبق تخمین‌های EPA، Toyota Mirai ۲۰۲۰ به مسافت پیموده شده ۶۷/۶۷ MPGe شهر / بزرگراه دست می‌یابد.کابین Mirai راحت و آرام است و صندلی‌های جلو پشتیبانی آرامش بخشی را ارائه می‌دهند. نمای کلی کابین به اندازه کافی دلپذیر است. این خط فاصله لهجه‌های فلزی را از بین می‌برد و پشته زاویه دار براق و مدرن به نظر می‌رسد.

با این حال، قیمت داخلی این سدان تقریباً ۶۰ هزار دلار است و از آنجایی که انتظار می‌رود، فضای مطبوعی ندارد. Mirai تویوتا ۱۳ صندوق مکعب فضا در صندوق عقب خود فراهم می‌کند. این امر باعث می‌شود در بحث قابلیت حمل بار، جادارتر از Honda Clarity Fuel Cell  باشد. صندلی‌های عقب تاشو نیستند، بنابراین اگر می‌خواهید حجم بیش از اندازه محموله را انتخاب کنید، این سدان چندان مناسب نیست.

///

اطلاعات و سرگرمی و اتصال

Mirai همراه با طیف زیبایی از امکانات رفاهی فنی است، اما چندین مورد قابل توجه وجود دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی از یک صفحه نمایش لمسی ۷.۰ اینچی بهره می‌برد و یک نقطه اتصال Wi-Fi استاندارد به شما و مسافران شما امکان اتصال به اینترنت را می‌دهد. همه مدل‌ها مجهز ی بلندگوی JBL و سیستم ناوبری هستند. رادیو ماهواره‌ای Sirius XM و اتصال USB به همراه تلفن بلوتوث و پخش موسیقی از استاندارد هستند. متأسفانه، قابلیت Apple CarPlay و Android Auto ارائه نمی‌شود.

///

نه اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) و نه موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHs) تویوتا میرای ۲۰۲۰ را تست تصادف نکرده اند. با این حال، این سدان به ویژگی‌های استاندارد کمک راننده مجهز شده است که می‌تواند سفر روزانه شما را به محل کار امن‌تر و استرس آورتر کند.