تجهیزات و مشخصات فنی هیوندای i40 و هیوندای ولستر

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای i۴۰ با هیوندای ولستر است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی هیوندای i40 : 

خودرو‌های خانوادگی هیوندای در گذشته فروش زیادی نداشته اند که هیوندای i۴۰ توانسته است این روند را تا حدودی جبران کند. ترکیبی از ظاهر جسورانه، یک کابین جادار و یک لیست کیت طولانی باعث جذابیت آن در سال ۲۰۱۲ شده است. در سال ۲۰۱۵ یک به روزرسانی با مشخصات تجدید نظر شده و یک تغییر ظریف در ظاهر وجود داشت.

مقایسه  هیوندای i40  با  هیوندای ولستر + مشخصات فنی

 i۴۰ در حال حاضر یک ماشین خانوادگی خوش تیپ و جوان پسندانه است، بنابراین نیازی به تغییرات ندارد. هیوندای i۴۰ هیجان انگیزترین ماشین برای رانندگی نیست، اما بسیاری از موارد را به درستی به دست می‌آورد. اگرچه جادارترین اتومبیل خانوادگی در فروش نیست، اما فضای قابل استفاده زیادی دارد، در حالی که مجموعه موتور‌های تمام دیزلی اقتصادی عالی را ارائه می‌دهند که هزینه‌های کارکرد شما را پایین می‌آورد.

مقایسه  هیوندای i40  با  هیوندای ولستر + مشخصات فنی

مصرف هیوندای i۴۰ مدل استیشن و سدان در شهر ۱۰.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و در جاده ۵.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مصرف این دو خودرو در سیکل ترکیبی عدد ۷.۵ لیتر را نشان می‌دهد، شتاب این خودرو نیز عدد ۱۰.۵ ثانیه را نشان می‌دهد.

از جمله تجهیزات این خورو می توان به آینه الکترو کرماتیک به همراه نمایشگر دوربین عقب،  امکان تعویض دنده از روی فرمان،  سقف پانوراما،  IMS و تنظیمات صندلی در ۱۰ جهت،  سیستم تهویه صندلی، سیستم AFLS، نمایشگر سوپرویژن ۴.۲ اینچی و صفحه نمایش رنگی TFT ،  سیستم تهویه مطبوع خودکار، گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، چراغ‌های جلو و عقب LED، دکمه استارت خودرو، سنسور پارک در جلو و عقب و کروز کنترل اشاره کرد. 

مقایسه  هیوندای i40  با  هیوندای ولستر + مشخصات فنی

معرفی هیوندای ولستر : 

هیوندای ولوستر یک ماشین جذاب با طراحی متفاوت است، موتور آن در جلو قرار گرفته و بدنه کوپه ۳ در دارد. موتور آن یک بنزین تنفس طبیعی، ۱.۶ لیتری، ۴ میل سیلندر میل بادامک دو سر با ۴ سوپاپ در هر سیلندر است.

مقایسه  هیوندای i40  با  هیوندای ولستر + مشخصات فنی

این نیروگاه ۱۳۸ اسب بخار قدرت (۱۴۰ PS / ۱۰۳ کیلووات) قدرت در ۶۳۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۶۷ نیوتن متر (۱۲۳ پوند در فوت / ۱۷ کیلوگرم در دقیقه) در ۴۸۵۰ دور در دقیقه ایجاد می‌کند. این نیرو از طریق جعبه دنده ۶ سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود. وزن محدود شده ۱۲۶۰ کیلوگرم است.

حداکثر سرعت آن ۲۰۱ کیلومتر در ساعت یا ۱۲۵ مایل در ساعت است، میزان مصرف سوخت ۸.۱ / ۵.۳ / ۶.۵ لیتر / ۱۰۰ کیلومتر شهری / برون شهری / ترکیبی و انتشار دی اکسید کربن ۱۴۸.۰ گرم در کیلومتر اعلام شده است.

مقایسه  هیوندای i40  با  هیوندای ولستر + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به کروز کنترل،  آینه‌های جانبی تاشو برقی به همراه گرمکن، مه شکن جلو، بال عقب، گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه، رینگ‌های ۱۷ اینچی و  چراغ‌های LED مخصوص روز اشاره کرد. نوع سفارشی آن مجهز به سیستم Smart Key به همراه دکمه استارت،  سیستم ESP، سقف پانوراما، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی راننده، کیلومتر شمار سوپرویژن و دوربین عقب به همراه سنسور اشاره کرد. 

مقایسه  هیوندای i40  با  هیوندای ولستر + مشخصات فنی

خودرو
هیوندای i40 هیوندای ولستر
کشور سازنده
 کره جنوبی  کره جنوبی
سال (طراحی)
2011 2011
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1999سی سی 1591سی سی
حداکثر قدرت
178 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه 138 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
213 نیوتن متر در 4700 دور در دقیقه 167 نیوتن متر در 4850 دور در دقیقه
شتاب 0 تا 100
10.8 ثانیه 11.5 ثانیه
حداکثر سرعت
211 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت
وزن
1513 کیلوگرم 1210 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4740 طول - 1816 عرض - 1471 ارتفاع 4219 طول - 1791 عرض - 1400 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2771 میلیمتر 2649 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.6 لیتر در هر صد کیلومتر 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
70 لیتر 50 لیتر
میزان تولید CO2
176 گرم در هر کیلومتر 148 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC – سیستم کمکی ترمز BAS – سیستم کمکی کنترل شروع حرکت در سربالایی HAC – ABS - EBD ABS - HAC - BA - VSM - ESC
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو – 2 عدد جانبی – 2 عدد جانبی برای ردیف عقب – 2 عدد پرده ای و یک عدد زانویی مجموعاً 9 کیسه هوا 2 کیسه هوا به صورت استاندارد و 6 کیسه هوا به صورت سفارشی
سیستم صوتی
ورودی USB و AUX – سیستم صوتی Infinity سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 به همراه ورودی AUX و USB - تلفن - صفحه نمایش لمسی 7 اینچی - نویگیشن - آمپلیفایر و ساب‌ووفر