مردم قطعات دست دوم خارجی نخرند

علیرضا نیک آئین با اشاره به اینکه با گران شدن خودرو قدرت خرید مردم برای تعمیر خودروها کاهش پیدا کرده است اظهار داشت: متاسفانه بازار قطعات یدکی به طرز قابل توجهی نابسامان است به نحوی که برخی اوراقچی ها از این فرصت استفاده کرده و قطعات دست دوم را به مردم می فروشند.

وی با بیان این که البته مردم هم تمایل زیادی به خرید قطعات دست دوم دارند، افزود: قیمت پایین این قطعات که بعضاً غیر استاندارد هستند مشکلات زیادی را برای تعمیرکاران و مردم به وجود آورده است به نحوی که بعد از نصب این قطعات خودروها به سرعت خراب شده و مردم مجبورند باز برای تعمیر خودرو به تعمیرگاه مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با گلایه از اینکه اوراقچی ها قطعات دست دوم را از کشورهای همسایه وارد می‌کنند، گفت: استفاده از قطعات دست دوم به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که عمر خود را کرده‌اند اما بی سامانی بازار قطعات یدکی خودرو عاملی شده تا همه به نوعی برای سود بیشتر اقدام به فروش این قطعات به مردم کنند.

وی با تاکید بر اینکه حجم زیادی از قطعات یدکی غیر استاندارد در بازار وجود دارد، تصریح کرد: هر کس به هر نوع قطعه ای را تولید و بدون علامت خاص و یا نشانه استانداردی وارد بازار می‌کند مردم نیز به دلیل کاهش قدرت خرید به سراغ قطعات ارزانتر می روند و جالب اینجاست هر کس متناسب با سلیقه خود قیمتی را بر روی قطعات می گذارد.

نیک آئین با تاکید بر اینکه  چندین بار اعلام کرده ایم که بازار قطعات یدکی خودرو رها شده است و باید تصمیم مناسبی برای مدیریت آن اتخاذ شود،گفت: متاسفانه هیچ کس به این موضوع توجه نمی‌کند و در این شرایط حقوق مصرف کنندگان تضییع می شود.