به گزارش اقکار نیوز به نقل از فارس، محمد رفعتي مدير عامل شرکت شير پاستوريزه پگاه تهران در حاشيه تجليل از کارگران که در محل اين شرکت برگزار شد، با بيان روند تصميمگيري قيمت شير خام اظهار داشت: روز شنبه هفته جاري، جلسه اي در دفتر معاون وزير کشور برگزار شد و پس از بررسي قرار شد کميتهاي تخصصي براي ارايه راهکار براي تعيين قيمت منطقي شيرخام تشکيل شود.


رفعتی با بیان اینکه هنوز هیچ توافق نهایی درباره قیمت شیر حاصل نشده است، گفت: در این کمیته مسایل کارشناسی و قیمت تعیین می‌شود اما اعمال نهایی قیمت به شرط تصویب در ستاد تنظیم بازار است.

مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران با اشاره به تمایل دولت برای اعمال قیمت پایه ۶۳۰ تومان برای شیر خام، گفت: دولت در صدد است برای کاهش قیمت تمام شده شیر بسته حمایتی تعریف و از طریق تامین نهاده ارزان قیمت و ارائه تسهیلات و نیز تامین ارز دولتی قیمت تمام شده را پایین بیاورد.


وی ادامه داد: دولت همچنین باید به تعهدات خود در پرداخت سهم یارانه تولید قانون هدفمندی یارانه ها نیز عمل کند. رفعتی تاکید کرد: دامدار و فرآوری کننده تمایلی به افزایش قیمت شیر ندارند زیرا مصرف کننده وقتی آسیب پذیر شود، به طور حتم در سرانه مصرف نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی گفت: دولت در نظر دارد با بکار گیری یارانه ۵۰۰ میلیارد تومانی سالهای گذشته شیر - که یک سالی است حذف شده است - در بخش تولید قیمت تمام شده شیر خام را کاهش دهد. رفعتی افزود: البته تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای تعدیل قیمت علوفه به اتحادیه سراسری دامداران داده شده است.