ارزش بیت کوین چقدر است؟

 ارزش بیت‌کوین برای اولین بار طی یک ماه گذشته از 12 هزار دلار گذشت و سطح کلیدی را که تحلیلگران عقیده دارند زمینه برای صعود بیشتر آن را فراهم می‌کند، پشت سر گذاشت.

ارزش این پول دیجیتال 2.7 درصد در روز سه شنبه در نیویورک افزایش یافت و به 12052 دلار رسید. این بالاترین رقم معامله بیت کوین از دوم سپتامبر تا حالا بوده است.

سیمون پیترز، تحلیلگر پلتفرم سرمایه‌گذاری ایتورو گفت:«قبل از اینکه به فکر افزایش بیشتر ارزش بیت کوین باشیم، باید آن را برای مدت بیشتری بالای 12 هزار دلار نگه داریم. بعد سرمایه‌گذاران می‌توانند هدف بعدی 14 هزار دلار را در نظر بگیرند».

 در شرایطی که بیت کوین در کل سال بی ثبات بوده، یک سری عوامل مثبت طی هفته‌های اخیر از آن حمایت کرده است. بیت کوین همواره در زمان سقوط بازار سهام آمریکا عملکرد خوبی از خود نشان داده است.

اریک دیموت، یکی از موسسان و مدیر ارشد بیت پاندا، می‌گوید:«ما شاهد افزایش قابل توجه ورود موسسات به بازار ارز مجازی بوده‌ایم. سرمایه زیادی در دسترس است که وارد بازار مالی سنتی نمی‌شود».

 بسیاری از طرفداران ارز مجازی در این هفته به اجلاس صندوق بین‌المللی پول اشاره داشتند که طی آن جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت بانک مرکزی در حال بررسی هزینه‌ها و مزایای یک ارز دیجیتال است.

 آخرین باری که بیت‌کوین بالاتر از 12 هزار دلار معامله شد در ماه سپتامبر بود ولی مدت زیادی در این سطح باقی نماند. بیت کوین در سپتامبر بدترین عملکرد خود را از ماه مارس داشت و 8 درصد از ارزش خود را از دست داد.