خبر خوش اتحادیه فرش دستباف برای قالیبافان

عبدالله بهرامی اظهار داشت: با همکاری اتحادیه سراسری فرش دستباف کشور، بانک مسکن و بخش خصوصی، پروژه هزار واحدی برای مسکن قالیبافان انجام شده که تا کنون 200 واحد از مسکن‌های ساخته شده تحویل قالیبافان شده است و 430 واحد دیگر از واحدهای 50 تا 90 متر مربعی دارای یک و دو خوابه آماده کلید تحویل قالیبافان شده است.

وی افزود: کل واحدهای ایجاد شده برای مسکن قالیبافان 31 هزار و 500 متر مربع است که در منطقه ماهدشت کرج،‌ بلوار امام خمینی احداث شده و 430 واحد از این واحدهای مسکونی در 8 طبقه و در متراژ‌های 50 تا 90 متری آماده تحویل شده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف گفت: برای تحویل گرفتن این واحدها تمام قالیبافان ساکن استان‌های البرز و تهران می‌توانند بدون پرداخت هیچ وجهی به سایت اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولید کنندگان فرش دستباف شهری و عشایری ایران به نشانی http://taavon.co/ مراجعه کرده نام نویسی کنند، در این سایت نام و نام خانوادگی،‌کد ملی و مشخصات فردی هر شخص مشخص شده که وارد می‌کنند و با توجه به اینکه اطلاعات همه قالیبافان که دارای کارت شناسایی قالیبافی از صنف قالیبافی زیر مجموعه وزارت صمت  یا اتحادیه قالیبافی هستند، ثبت نام می‌کنند و مهلت ثبت‌نام تا 6 آبان ماه خواهد بود که بعد از آن قرعه‌کشی در حضور هیأت مدیره اتحادیه انجام می‌شود و کسانی که برنده شدند با پرداخت وجه و تنظیم قرارداد و گرفتن وام کلید واحدهای مسکونی خود را تحویل می‌گیرند.

بهرامی افزود:‌پیش از این 200 واحد مسکونی به قالیبافان کشور واگذار شده و در این مرحله 430 واحد دیگر آماده تحویل شده که جمعا 630 واحد می‌شوند و همچنین 350 واحد دیگر برای خرداد ماه 1400 تحویل قالیبافان می‌‌شود که در مجموع هزار واحد مسکونی به قالیبافان واگذار می‌شود.

وی همچنین در مورد میزان وام برای قالیبافان گفت: کسانی که در قرعه‌کشی برنده شوند  باید ظرف 75روز تامین مالی کنند که برای واحدهای کوچک تسهیلات قرض الحسنه به نرخ 4 درصد وبه مبلغ 35 میلیون تومان از طرف بانک مسکن پرداخت می‌شود و برای واحدهای بزرگتر مبلغ 50 میلیون تومان به نرخ 18 درصد پرداخت می‌شود و علاوه بر این هر یک از متقاضیان می‌توانند تا سقف 200 میلیون تومان اوراق حق تقدم مسکن خریداری کنند و سند این واحدها در رهن بانک قرار می‌گیرد و قالیبافان کلید واحد مسکونی خود را تحویل گرفته و صاحب خانه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف گفت:‌این واحدها در 22 بلوک 42 واحدی احداث شده ،‌هر بلوک آسانسور و راه پله جدا دارد و تمام راه‌پله‌ها از سنگ، نرده‌ها از استیل و همه چیز آماده است و مشکل مسکن 430 قالیباف در این مرحله حل می‌شود.

بهرامی در مورد اینکه این واحدهای مسکونی برای قالیبافان به چه مبلغی ارائه می‌شود، گفت: طبق قیمت کارشناسی منطقه هر متر مربع آپارتمان 5.2 میلیون تومان واگذار می‌شود که یک و نیم میلیون تومان زیر قیمت منطقه است و در ساخت این واحدها از مصالح باکیفیت بالا استفاده شده،‌ همه واحدها سند تک برگ دارند و انشعابات جداگانه و مصالح مرغوب استفاده شده است.

وی همچنین گفت: تا یک و نیم برابر ظرفیت قرعه‌کشی انجام می‌شود که اگر هر کسی نتوانست مبالغ مورد نیاز را تامین کند نفر ذخیره جایگزین می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف خاطرنشان کرد:‌ما برای اینکه مشکلاتی مانند تعاونی‌های مسکن را پیدا نکنیم به صورت شفاف این واحدها ساخته شده و آماده تحویل شده و با قرعه‌کشی قالیبافان انجام می‌شود و اولین واحد می‌تواند از 7 آبان تحویل متقاضیان شود.

بهرامی همچنین افزود: 7 هزار متر فضای سبز برای واحدهای مسکونی قالیبافان در نظر گرفته شده و همه واحدها دارای پارکینگ‌ مسقف بوده و در و پنجره‌ها دارای UPVC بوده است.

وی همچنین در مورد اینکه مگر سابقه بیمه برای قالیبافان مدنظر قرار نمی‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات قالیبافان بیمه آنهاست که قطع شده است بنابراین ملاک برای مسکن کارت قالیبافی است که از سوی اتحادیه یا صنف برای آنها صادر شده و ما طبق کارت قالیبافی آنها را در قرعه‌کشی شرکت می‌دهیم.